שאל את הרב

התלבטות האם ללמוד בכפר פינס

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 07/03/13 17:39 כה באדר התשעג

שאלה

היי, אני מאוד מתלבטת האם ללכת ללמוד בכפר פינס והייתי שמחה לשמוע דעה של מישהו משם. הייתי גם במעיינות האומה וגם במעיינות מוזיקלי בקיץ, מאוד נהניתי, פגשתי לא מעט בנות שלומדות שם, התרשמתי מרוח המקום, המגמות וכל האוויר הכללית.

אני מאוד מתלבטת כי אני גרה במקום שבו הולכות ללמוד במקום אחר משהו כמו 3 בנות מתוך 100, וללכת ללמוד בפנימיה זה לא יותר מ-2 במחזור.

לא מפריע ל במיוחד מה האחרים יגידו, זו לא הנקודה.

אני פשוט מאוד מפחדת לעזוב את כל מה שיש לי בעיר שלי, חיי חברה (שלמען האמת אני דיי מרוצה מהם), מהלימודים (ניחנתי ברוך ה' בשכל טוב, אז אני תלמיה מצטיינת עם ממוצע גבוה), מעזיבת התחביבים (למרות שדיברתי עם בנות והבנתי שבלימודי מוזיקה אפשר להמשיך). ובכללי חשבתי על זה ודי טוב לי איפה שאני נמצאת מכל הבחינות.

למרות שכמו שאחד הרבנים שלנו אומר "לא להתקדם זה ללכת אחורה". אבל אני מאוד מפחדת ללכת למקום אחר, חדש, בלי שום חברות ובכלל שפנימיה לא תתאים לי.

אמא שלי בוגרת האולפנה וגם אבא שלי תומך. ובכ"ז אני ממש מפחדת ללכת למום אחר, שונה באווירה הדתית ממה שאני רגילה, פנימייה, רחוק מהבית ומהחברות. כמו לפתוח התחלה חדשה לגמרי - דבר אני לא בטוחה שאני רוצה בו.

מצטערת על האורך, זה פשוט יושב לי על הלב ואין לי עם מי לדבר וההרשמה נסגרת ממש בקרוב...

תשובה

בס"ד
שלום רב,

לאולפנא עם פנימיה יש יתרונות וחסרונות.
כתבת הרבה חסרונות, את צודקת בכל הדברים שכתבת, אלו חששות נכונים וטוב שאת מודעת להם.
היתרון העקרי של פנימיה אלו חיי החברה שהם הרבה יותר עמוקים ומשמעותיים.
לכן, אם חברה חשובה לך ואת אוהבת ונהנית מאוד להיות בתוך חברה אז את יכולה בסופו של דבר להנות ולשמוח מהלימודים באולפנא.
בפועל אני מציע לך לנהל שיחה ארוכה ועמוקה עם מספר תלמידות מהאולפנא - מכיתות שונות, אני בטוח שאחרי שתשמעי מהן על החיים באולפנא תדעי בקלות האם המקום מתאים לך.

כתבות נוספות