שאל את הרב

התייעצות לגבי קשר מהעבר

הרב דני ארגמן הרב דני ארגמן 22/10/15 14:28 ט בחשון התשעו

שאלה

שלום, כבוד הרב.

אני בת 20, ולפני כשנה הייתי בקשר עם בחור כבן גילי.

בחור ישיבה, שהכרנו לא במכוון ובתחילה הקשר היה טכני בלבד.

ידענו שזה לא מתאים מכיוון שהמסלול שלו היה ארוך והוא לא היה מעוניין להיכנס לקשר בגיל כה צעיר, לדבריו. ושננסה בגיל יותר מאוחר, כי שנינו הרגשנו שקיים ביננו חיבור מיוחד שאסור לפספס.

עם הזמן, הקשר הטכני נמשך ונהיה לקשר רגשי אינטנסיבי בלי ששמנו לב. כל פעם שניסינו לעצור או למצוא פתרון אחר, זה חזר והיה אף יותר אינטנסיבי.

לבסוף, לאחר הרבה ויכוחים ומריבות. הרבה שיחות עם רבנים למינהם, הבנו שהקשר כמו שהוא לא בריא לשנינו ולכן עלינו להחליט אם הוא לכיוון חתונה או שעלינו להתנתק לגמרי.

לאחר הרבה התלבטויות, שנינו הגענו למסקנה שעלינו להתנתק. למרות כל הקושי, ערכנו פגישת סיום וסיכמנו הכל. נפרדנו יפה עד כמה שיכלנו.

לאחר כמה ימים, היה לי מאוד קשה ודיברנו שוב. הוא ניסה להסביר לי שהזמן יעשה את שלו ושאסור לנו לחזור לזה. היה לי קשה לקבל את זה ובכל זאת המשכתי ליצור איתו קשר.

לבסוף הוא החליט שעליו להתנתק ממני לגמרי, כי זה פוגע בי ובו שזה ממשיך ככה. הוא לא ענה לי כשניסיתי, וכשפגשתי אותו עם עוד אנשים הוא התעלם לחלוטין.

לקחתי את זה מאוד קשה, בכיתי המון, התייעצתי עם הקרובים אליו. כולם אמרו לי להרפות, לנסות להשתחרר ממנו. אבל לי היה קשה שהוא מתעלם והרגשתי צורך שנדבר פעם אחרונה ושנתנצל אחד בפני השניה.

דיברתי עם חבר טוב שלו, שהבין ואף עודד את זה שנדבר ונסגור את זה. לבסוף הוא השתכנע, התקשר והיתה שיחה מאוד קשה.שנינו נפגענו וכעסנו מאוד מהמצב, לא ידענו איך להתמודד עם זה.

ניתקנו את השיחה כשהמצב היה עוד רגיש ובמשך חצי שנה לא יצרנו קשר האחד עם השניה.

אני נכנסתי לדכאון במשך הזמן הזה, והכחשתי כל מה שהיה איתו. נפגעתי ממנו מאוד. הרגשתי שאני חייבת להשתחרר ממנו איכשהו מתישהו ולא ידעתי איך.

לבסוף החלטתי לשלוח לו הודעת התנצלות. הוא קיבל, הבין ולא התעלם. שלח לי חזרה שסולח ומתנצל גם אם פגע, ואיחל בהצלחה.

היום, לאחר עוד חצי שנה..

עוד קשה לי עם הסיפור הזה. אני מרגישה שזה תוקע אותי. לא מרגישה משוחררת כמו שחשבתי שארגיש אם אשלח לו את ההודעה הנ"ל. בנוסף קיים בי פחד. לא יודעת אם פחד ממנו או מכל מה שהיה. אבל כשניסיתי לדמיין אותי נתקלת בו, התחלתי להילחץ ולנסות להפסיק לחשוב על זה. הרבה אנשים

תשובה

ב"ה,

שלום וברכה,

לקבל החלטה חזקה שאת לא יוצרת קשר איתו,

מוחקת את המספר שלו מהפלפון, מנתקת פייסבוק וכדומה,

זורקת פתקים שקבלת ממנו.

ולתת לזמן להשכיח.

תחשבי על כך שכל זכרון מפריע לך וזה יעזור להשכיח.

בברכה,

דני ארגמן

כתבות נוספות