שאל את הרב

התחתנתי דרך פורום - האם אני נשואה?

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 18/01/06 23:20 יח בטבת התשסו

שאלה

שלום.

אני בת 17 וחצי, ושאלתי היא קצת מוזרה ועל כך הסליחה מראש.

בעברי הייתי פעילה מאוד בפורום מסויים באינטרנט, פורום זה הוא לא פורום רגיל של דיבורים בלבד, אלא גם של משחק תפקידים. עם ההרשמה לאתר מקבלים דמות המייצגת אותך באתר.

לפני כשנתיים וחצי בהחלטה שרירותית למדי, נער בן גילי אף הוא חבר פורום, ואני החלטנו "להתחתן", ההחלטה לא נבעה משום דבר עמוק או מתוך קשר נורמלי שאמור להיות (חוץ מכמה שיחות שטחיות אני לא מכירה את האדם הזה ולא פגשתיו מעולם), החתונה מבחינתי בכל מקרה, הייתה חתונה בין הדמות שלי לדמות שלו ולא בינינו כבני האדם, ואני יכולה להגיד כמעט בודאות (כי לא שאלתי אותו) שכוונתו הייתה זהה.

החתונה נעשתה ע"י כך שכל אחד מאיתנו קנה צמיד (באתר במסגרת משחקי התפקידים ניתן להרוויח כסף ולקנות איתו אמצעים וירטואלים בשביל הדמות) והחלפנו בינינו דרך חבר פורום נוסף, ואז הייתה את השאלה בסגנון נוצרי - לא זוכרת את הניסוח המדוייק אבל משהו "האם את/ה לוקח/ת וכו'".

השנה בשיעורי אישות למדנו שכל המתואר כאן עלול להחשב כנישואים לכל דבר... אך בכל זאת אני מפקפקת בכך כי הצמידים לא בדיוק היו שווי פרוטה, אני לא חושבת שקריאה בפורום נחשבת ללהיות עד, להעברת הצמיד היה רק "עד" אחד, ומבחינתי אני לא התכוונתי להתחתן איתו אלא זה רק היה משהו סמלי ומטופש כדי לחתן את הדמויות!

שאלתי היא בעצם האם כל זה תופס כנישואין אמיתיים, האם זה דורש גירושין (בהחלט מקווה לא להפוך לגרושה בגילי הבלתי מתקדם).

מקווה שניתן לפתור את כל העניין בלי לדבר עם "הבעל" כי אני לא בקשר איתו ואני לא רוצה ליפול עליו אחרי שנתים וחצי עם סיפור משונה כל כך.

אשמח אם תענה בהקדם.

תודה.

תשובה

בס"ד

קראתי את השאלה שלך ותוך כדי קריאת השאלה התפללי בליבי שהתשובה תהיה שאת לא חייבת גט.
זה סיפור לא נעים להיות גרושה בגיל 17.5. במקרה הגרוע את יכולה ליפול לידי נוכל שעלול לנצל את המצב ולסחוט אותך או להתעלל בך.
נכון שאפשר לפטור את הבעיה בדרך משפטית - אבל למה להכנס לצרות ולהוצאות מיותרות?

כמה פעמים באה שאלה כזו לפני והיו פעמים שבהם האשה היתה מקודשת!! ומאז אני מזהיר בנות ואומר להם כי כל פעם שמדברים איתך על חתונה תברחו משם כמו מאש. (חוץ מהחתונה האמיתית)
אם מישהו נותן לך משהו ואומר לך "את מקודשת לי" או "את אשתי" או כל לשון של קידושין - פשוט לזרוק מידך את החפץ שהוא נותן לך, אפילו אם הוא יתרסק על הרצפה.

ובכן לשאלתך. את לא נשואה מכה וכמה טעמים הלכתיים שחלקם פירטת בשאלתך. וחלקם לא פירטת אבל גם הם מצטרפים לכך שאת "במקרה זה" לא נשואה.

אם היה שינוי קל בפרטים של השאלה - היית נשואה למישהו שאת לא מכירה כלל וכלל זה היה יכול להיות סיפור לכמה שנים = ולמה את צריכה את זה?

כתבות נוספות