שאל את הרב

הקשר עם ה' למעננו

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 09/07/13 11:10 ב באב התשעג

שאלה

שלום, היום חשבתי מדוע ה' צריך שנעבוד אותו? מה זה בדיוק נותן לו? ואז חיפשתי במחשב תשובה וראיתי שזה בשביל שיהיה לנו טוב נצחי שזה טוב שמקבלים בעבודה בזכות ולא בחסד ושטוב אמיתי הוא טוב נצחי שמתקיים אצלנו ע"י קשר עם ה'.

התפללתי לה' שיעזור לי להבין את התכלית של כך שאנו עובדים אותו, ואחרי שחיפשתי תשובה הק"בה שם במוחי רעיון למשל-שיש מלך חשוב מאוד וגדול בכל העולם ושכל מי שמקושר אליו זוכה בכל טוב בעושר ואושר לתמיד . ולמלך יש בנים. עכשו הוא יכול להשאיר אותם בביתו והם יחיו בארמון- אבל אז הם לא מקבלים טוב אמיתי כי זה טוב של חסד ולא טוב שאדם מרגיש בו סיפוק ושהוא באמת מגיע לו. והוא יכול לשלוח אותם אל מחוץ לארמון שיסתדרו בכוחות עצמם- אבל אז הם לא מקבלים שום טוב ושום הנאה בחיהים כי אין להם כל קשר עם המלך. ולכן המלך שולח את בניו אל מחוץ לארמון ונותן להם מצוות וחוקים שהם מצווים לעשות ואם יקימו אותם יקבלו שכר ויזכו בהנאות וטוב אמיתי ונצחי- שהוא טוב בעצם כפי ששראתי באחד האתרים -טוב שאדם מקבל בזכות לאחר עמל.

ולכן הבנים האלה לא גרים עמו בארמון אך יש להם את האופציה להמשיך להיות בקשר עם אביהם ולהיות מקושרים אליו ולקבל ממנו טוב,אפילו רק על ידי שיהיו עבדים שלו - ע"י שיקימו את עבודתם.

הרגשתי שאני צריכה להעביר את הדברים שה' שם בראשי הלאה.

יום טוב:)

תשובה

בס"ד
שלום רב,

תודה לך על הרעיונות היפים שהבאת.
אוסיף מעט משפטים כדי לסכם באופן מדוייק את הנושא.

אנחנו מאמינים שד' מלא רצון טוב.
ברצונו הוא ברא את העולם כמציאות שתאפשר להיטיב לברואים.
רצונו של בורא עולם מתגלה בתורה שנתנה לעם ישראל.
בקיום התורה והמצוות אנחנו הולכים בדרך ד' ועושים את רצון ד'.
מילוי רצון ד' מביא את האדם לגמול הגדול ביותר - שהוא הטוב הגדול ביותר המיועד לברואים.
מכאן כבר יש דעות שונות, לכן גם תשובות שונות.
ככל שאדם מתבגר ומעמיק יותר בהבנת עצמו ובהבנת העולם, כך הוא מעמיק יותר בהבנת המושג 'טוב' וכל הקשור בכך. ומתוך כך מבין באופן עמוק יותר את הגמול.

כתבות נוספות