שאל את הרב

הערכה לציבור הדתי לאומי

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 16/10/12 01:31 ל בתשרי התשעג

שאלה

שלום כבוד הרב

אני אדם חילוני [אני צם בכיפור כשרות בשר וחלב קידוש חגים בפסח שומר כשרות אבל זה הכל מה שאני רגיל במהלך חיי].

בשנה האחרונה מאוד התחברתי לציבור הדתי לאומי זה בא לי ממקום מאוד מוזר, ראיתי הרבה סרטי זכרון על רועי קליין גיבור והמון אנשים מהציבור הזה ראיתי ביום הזכרון את אשתו של רועי קליין אומרת שהוא זינק על הרימון הוא ידע שיש לו תמיכה מבית ולא הבנתי מה קורה כאן מזה כל האנשים האלה מזה כל המוסריות והערכים שלהם, לא ידעתי כלום, גם מאוד מוזר גם הפיגוע באיתמר שראיתי את תמר פוגל אומרת שההורים שלה רצו שיהיו קירב בעם ישראל ולא הבנתי מה קורה כאן אחרי כל האסונות שקוראים לאנשים האלה הם עוד חושבים על נתינה באים לאלמנה של אלירז פרץ ומה היא מבקשת שישחררו את פולארד, הדתיים הלאומים אתה שומע על אנשים שנהרגים להם בפיגועים אחים הורים ועוד הולכים לקרבי מלא משפחות כאלה, אני רואה גם את אביו של יונתן נתנאל מבקש לחבק את החיילים שירו בבנו כל הדברים האלה, וגם הסרט תפילת נערות שראיתי איך שרות 'השם שמע תפילתי ושועתי אלך תבוא, אל תסתר פניך ממני', לא יודע מזה בדיוק אבל זה היה מדהים אמרתי לעצמי איזה בנות טובות איזה ערכים איזה אמונה.

כאב לי תמיד איך שמדברים על הציבור הזה בתקשורת והרגשתי הזדהות עמו.

אני עבדתי בכות קצת בשמירה באים אלי אנשים אומרים תודה שאתה שומר עלינו אתה חלק מעם ישראל והזמינו אותי לביתם סתם ככה באמת לא ידעתי מזה כל האנשים האלה, ואיך אני יודע את זה גם אם אתה תגיד לדתיים הלאומיים דברים טובים הם תמיד יגידו לך כולם טובים גם חילונים באותה מידה כי יש להם מוסריות ערכים ונתינה כל כך גבוה שהם אף פעם לא יעידו על עצמם.

אני מודע לעובדה שאני מכליל אבל זאת דעתי.

אני לא מבין למה אסור נגיד, לשמוע נשים שרות ודברים כאלה שהיו בתקשורת מבקרים אבל אני חושב שהציבור הדתי לאומי, ממה שראיתי, הכי הרבה מכבד נשים ומתייחס בכבוד לעומת הרבה דברים אחרים שיש בחברה שלי,

הבנות גם של האולפנא תמיד רואים אותם מתנדבות עזרה לזולת בתי חולים... יש גם חילונים אבל הרוב זה הציבור שלכם מאיפה זה בא, הייתי רוצה להאמין גם יותר

קרה לי מקרה לפני 8 חודשים. כל פעם חשבתי בלב שאני יעזור למשפחת פוגל לא יודע, יתן משהו אבל לא האמנתי שזה יקרה וגם סביר להניח שלא הייתי עושה משהו עם זה. אבל יום לפני כן חשבתי עליה על תמר

תשובה

בס"ד
שלום רב,

הדברים שלך הם קידוש ד'.
אתה מבטא הערכה כלפי ציבור נאמן לאלוקים ולתורה ויש בכך קידוש ד'.

באשר לשאלותיך:
הציבור הדתי לאומי רגיש מאוד לשמירת התורה והמצוות (שמירת שבת, הנחת תפילין וכל שאר המצוות). אבל הוא יודע להעריך גם מעשים טובים וחשובים שנעשים על ידי מי שאינו שומר תורה ומצוות. לדוגמה: יש לי מה ללמוד מיאנוש קורצ'אק וחנה סנש למרות שהם לא שמרו מצוות.

באשר להכרות עם צעירה: רוב רובן של הצעירות הדתיות לאומיות מבקשות בן זוג כמותן כדי להקים משפחה ברוח שהן מאמינות בה.
אם אתה בשל ושלם בהחלטה שלך, אתה יכול להצטרף לציבור הדתי לאומי. השיטה הנכונה להכיר לעומק את הדרך הדתית לאומית היא ללמוד במסגרות שלו. אתה ציינת את 'מכון מאיר' בצדק. יש עוד ישיבות שיכולות להתאים למי שמבקש להתחזק באמונתו ולהצטרף לדרך הדתית לאומית.

לאחר שתחליט להיות שותף לדרך ותבסס את חיבורך לציבור הדתי לאומי - תהיה לך הצדקה מלאה לבנות ביתך בתוכם - אני בטוח שעד אז תמצא לך בת זוג ראויה.

כתבות נוספות