שאל את הרב

המשך לשאלת הכשרות

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 18/05/09 10:30 כד באייר התשסט

שאלה

קודם כל תודה על התשובה אני ספרדיה ואצלנו בבית לא מקפידים על בשר חלק אני מבינה שבבית מותר לי לאכול בגלל כיבוד הורים והיום יש לי אירוע האם לאכול שם למרות שהבשר לא חלק (זה נקרא כיבוד הורים?) ואני מרגישה שהקפדה על אוכל גורם לי שמחה על זה שאני מצליחה לעמוד בניסיון האם להמשיך להקפיד? תודה רבה

תשובה

שלום

הספרדים נהגו על פי פסקי השו"ע, והשו"ע פסק לאסור בשר שאינו חלק.
לכן, נסי לדבר בכבוד ובנעימות עם ההורים על העניין, תכירי להם את הנושא, תגידי שחשוב לך לאכול רק חלק, ותראי. אם הם מקבלים את זה ורוצים לסייע לך ולקנות חלק, זה הכי טוב. אם הם מבינים אותך, ולא יפגעו אם לא תאכלי בשר בקר בבית, זה גם טוב.
אך אם הם אינם מבינים ומביעים התנגדות, ונפגעים מזה כאילו את מאשימה אותם שהם אוכלים טרף, אזי מכיוון שבשר שאינו חלק מותר לשיטות חשובות אחרות, מותר לך לסמוך על זה ולאכול את הבשר כשאת לידם, כדי לכבד אותם ולא לפגוע בהם. גם ככה קשה להם עם השינויים האחרים שאת ודאי עושה ברוך השם. אך כשאת לבד ואין כיבוד הורים בזה, אל תאכלי בשר שאינו חלק.

באירוע משפחתי אין לאכול בשר שאינו חלק, שכן אין סיבה להקל בזה, ולכן הקפידי לא לאכול בשר בקר. ההורים לא יבחינו מן הסתם, וגם אם יבחינו הם לא יהיו מרוכזים בך.
בבשר עוף אין מושג כזה 'חלק', אלא מהדרין בלבד.
כאמור, מותר לכתחילה לאכול עוף שאינו מהדרין, והמחמיר לאכול מהדרין תבוא עליו ברכה, כי יש בעוף חומרות ראויות במהדרין ולא סתם חומרות מיותרות.
יש מהדרין של הרבנות, והוא טוב מאד.

הקפדה על כשרות המאכלים היא חשובה מאד, המשיכי להתחזק בה, ובכיבוד ההורים.


כל טוב

כתבות נוספות