שאל את הרב

המקומות המותרים לעליה בהר הבית

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 12/09/03 07:12 טו באלול התשסג

שאלה

הרב שמואל אליהו שלום רב,

יש לי חבר שהולך על-פי פסיקות אביך וטוען שעל-פיו מותר ללכת רק באיזור המזרחי בהר. למסקנה זו הוא הגיע בעקבות הדיונים להקים במקום בית כנסת או בית מדרש.

לא נראה לי הגיוני שמי שמתיר לעלות לאיזורים מסויים יתיר זאת רק במזרח, ששם ישנה הודאות המירבית שהיה זה שטח בתוך מחנה לויה, בניגוד לאיזור המערבי ובייחוד האזור הדרומי.

אודה לך אם תוכל לפרט מה דעתך בעניין ומה דעת מר"ן הרשל"צ.

תשובה

בס"ד

מו"ר אבי לא מפרט את המקומות שלדעתו מותר כיון שלעת עתה הוא סובר שזו צריכה להיות החלטה מסודרת של כלל הרבנים ולא החלטה של יחידים.
ברוך ה' שהדרישה לעליה גוברת בציבור ואולי אם עוד ועוד ידרשו לעלות אל הקודש זה יהפוך מדרישה של יחידים לדרישה של ציבור והרב יצטרף אליה.

בכל מקרה זה צריך להיות ברור ומוסדר שלא תצא ח"ו תקלה מזה. ולכן הוא אמר שצריך בית כנסת או גדר או איזה בטחון שלא נהרוס בבואנו אל הקודש. ח"ו. שכידוע המעלה של בית המקדש היא עליונה על הכל. סוף סוף זה מקור החיים של העולם. המקום שממנו יוצא אור של טהרה להחזיר בתשובה גם את החוטאים בשוגג וגם את מזידים ואפילו את אלו שחוטאים להכעיס.
ראה איזה אור של תשובה עתיד לצאת משם. משהו ענק שלא ראינו כמותו. אם תקרא את הפסוקים בתורה תראה ש[זה הבית שעתיד להחזיר את כל העולם בתשובה]. כל אחד לפי דרכו - אבל זה הבית שיהיה מרכז התשובה העולמי.

זה לא פלא למה כל כוחות הרשע העולמיים מתנגדים לשלטון יהודי על הר הבית. הם יודעים שזה יהיה סוף הרשעה בעולם והארת ההארות על פני תבל.

אבל לפי גודל הקדושה של המקום כך גודל הפחד שנקלקל. ולכן צריכים במקומות אלו גדרות על גדרות למנוע כל מכשול. כיון שכל כוחות הסט"א רוצים להכשילנו. ולכן חז"ל קבעו תוספת טהרה על טהרה בכל הקשור לעניני המקדש כידוע לכל מי שעוסק בהלכותיהם.

ויהי רצון שנזכה לראות עין בעין. ולעלות בטהרה ובקדושה, טהרה מכל הקשור במוות ח"ו וקשר נפלא עם כל מה שקשור בחיים בברכה ובטוב.

["כי שם ציוה ה' את הברכה חיים עד העולם] אמן.


כתבות נוספות