שאל את הרב

הלכות שונות

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 30/09/07 17:18 יח בתשרי התשסח

שאלה

שלום לכבוד הרב

מה היא ההלכת לגבי תפילה בלי נעליים? האם זה הלכה או מנהג? כי כשאני שולחת שאלות אני לא יודעת אם יש על התשובות הסכמה כוללת או שזה לפי זרמים מסוימים.

ואם צריך להתפלל עם נעליים אז האם מותר גם רק לעמוד על הנעל אם אני יחפה ?ואם כן אז שטיח זה לא אותו דבר? סלח לי על הבלבולים פשוט אין לי מושג...

ועוד דבר, אם הייתי בשרותים וישר לאחר מכן התקלחתי אז לאחר המקלחת אני צריכה לנטול ידיים ולברך את אשר יצר?

מותר לברך או לנטול ידיים כשאני לא בצניעות אם אין אנשים לידי?

אני חיה במשפחה חילונית ואני חוזרת בתשובה. עד שבעזרת השם אני אעבור דירה אני שומרת שבת אבל אוכלת בבית ההורים אוכל שלפעמים בושל בשבת ומכיוון שאני לא רוצה לעורר מהומות בבית זה כרגע המצב ואני משלימה איתו בלב שלם ויודעת שזו מידתי עכשיו. אבל מה לגבי זה שבשבת אני מוציאה אוכל מהמקרר ואמא שלי יודעת שהאוכל קר אז בלי לשאול אותי היא מחממת לי אותו במיקרו.... האם להגיד לה לא ועד שאסתדר מבחינת פלטה פשוט לאכול אוכל קר?

תשובה

שלום וברכה
ראשית, ברוכה הבאה. כניסה לעולם נאמנות המצוות היא מעין לימוד שפה חדשה, וככל לימוד שפה חדשה זה לוקח זמן ומאמץ, וצריך סבלנות ולדעת כי כל הזמן מתקדמים.

א. תפילה ללא נעליים: מופיע בשולחן ערוך שאין להתפלל יחפים, ויש להתייחס לכך כהלכה.
ב. הדבר נובע מהחובה שהתפילה תהיה מכובדת. על כן, עמידה על נעל אינה פותרת את הבעיה. לגבי שטיח – אפשר להקל.
ג. המקלחת לעצמה אינה מחייבת ברכת אשר יצר, אך כן נטילת ידיים.
ד. מותר לברך גם אם לא לבושים בצניעות, אך לא ערומים.
ה. מה שאפשר לעשות – עושים. אם את יכולה לאכול קר בלי שהדבר יעורר מהומות – כך עדיף. אם לא – את יכולה לאכול בנתיים אוכל שמחממים לך, עד ליום בו תקימי בעהי"ת את ביתך שלך.


כל טוב

כתבות נוספות