שאל את הרב

הלכה

הרב דני ארגמן הרב דני ארגמן 24/09/12 22:14 ח בתשרי התשעג

שאלה

שלום כבוד הרב,

ראשית אציין שהשאלות שאני שואל נובעות מהחשש שמא אני מטמא חפצי חול ואף תשמישי קדושה:

בביתי יש סל כביסה. מן הסתם, תכולתו של הסל הינה כבסים מלוכלכים מכל מיני סיבות וביניהן נוזל זרע (זה בעיקר מה שמטריד אותי).

האם לאחר נגיעה בסל- בין אם בגלל ששמו בו כביסה מלוכלכת מכל סיבה שהיא, או סתם הזיזו אותו- יש לשטוף ידיים?

פשוט, אם אני שם לב שמישהו נגע בסל ולא שטף ידיו, אזי אני מנקה כל מה שאותו אדם נגע בו לאחר מכן: ידית דלת, מפתחות, מתג של חשמל, שלטים של מכשירי חשמל, טלפון, מגב של רצפה, מטאטא, במחילה, מושב של השירותים, מתקן נייר בשירותים, כסאות, מטבעות ושטרות כסף, ניירות, שולחן, מגירות, ידיות, מקרר, מחליף מגבות ועוד ועוד. תוך כדי ניקוי הדברים, מתרטבים אזורים שונים בגופי ואז אני רוחץ אותם, מחליף בגדים ונכנס ללולאה מעיקה... כמו-כן, אני מרגיש שאני מבזבז מים וסבון שלא לצורך. כל הנ"ל מעיק גם על יתר בני הבית.

מה לגבי מצב שאותו אדם לא שטף ידיו מסל הכביסה ונגע אחר כך בשולחן, כסא, מגירה ועוד שמתפללים בהם או מניחים בהם או עליהם סידורי תפילה,כיפות, טלית, תפילין ועוד?

דבר נוסף- כאשר ממלאים מכונת כביסה באותם כבסים שמלוכלכים מכל מיני סיבות, ואותם הכבסים נוגעים בבגדי האדם או בחלקי גופו החשופים- האם עליו לשטוף גופו ולהחליף בגדיו? אם לא יעשה כן- האם כל מה שייגע בו הוא או בגדיו יתלכלך או יהפוך טמא? מה לגבי דברים ששמים עליהם דברי קודש או מתפללים בהם? האם הוא יכול בלא שטיפת חלקי גופו החשופים או החלפת בגדיו לגעת בדברי קודש?

מה קורה אם בגדי אדם נוגעים מסיבה כלשהיא בסל הכביסה לעיל?מה יש לעשות?

האם התשובות לשאלות שציינתי משתנות אם נוגעים- האדם שנגע בסל הכביסה או כל אדם אחר שנוגע בכל אותם חפצים ומצבים שתארתי, בידיים רטובות?

כמו-כן, האם לאחר מקרה של קרי לילה- כל דבר שנוגעים בו- בין אם דבר חולין (שולחן, כסא, טלפון נייד ועוד) ובין אם תשמישי קדושה ח"ו הופכים טמאים?

בתודה מראש

גמר חתימה טובה

תשובה

ב"ה,

שלום וברכה,

בגד שיש בו זרע צריך לכבס כמו כל לכלוך אחר בכל בגד, ואין כאן הקרנה של טומאה לכל האנשים והחפצים שמסביב, ולא צריך לשתוף את כל מה שבא במגע של מגע.

יתכן שזה סוג של אובססיה וצריך לקבל הדרכה מקצועית איך להגמל ממנה.

גמר חתימה טובה

דני ארגמן

כתבות נוספות