שאל את הרב

הליכה במכנסיים ביום יום

חדשות כיפה הרב שי פירון 23/12/01 04:42 ח בטבת התשסב

שאלה

אני מדריכה, וקשה לי לפעמים לענות לחניכות על נושא המכנסיים. יש אומנם הרבה תשובות בנוגע לנושא זה, אך רובן אינן מספקות אותן.

ניסיתי להסביר להן על הבלטת האיברים, אך הן התעקשו שניתן ללבוש מכנסיים שאינם מבליטים (כגון מכנסי חצאית, שרוול...) ניסיתי להסביר שאם הן ילכו עם מכנסיים רחבים, איפה זה יגמר?

ועניין הסמל לבנות כבת דתית- לא ממש סיפק אותם.

קשה לי לחשוב על תשובות נוספות...

אשמח אם תוכל לעזור לי בתשובה ברורה יותר.

תודה רבה!

ענת

תשובה

ב"ה,


ענת,

שלומות!

תיאור הדברים רק ממחיש שהבעיה של הבנות בשבט שלך רחבה בהרבה מבעיית המכנסיים. לכן, אני במקומך, לא הייתי עוסק בה בשעה זו. לדעתי מה שעומד על הפרק זה שאלת המחוייבות להלכה, היחס לתלמידי חכמים ומעבר לכך כל מה שקשור בהקפדה על פרטי מצוות.
אינני מכיר את השבט שלך ולכן קשה לי תכנית הדרכה במקומך. אבל, ברמה העקרונית, מה שהייתי עושה זה מעלה לדיון בפעולה שאלה אם חניכה שמחללת שבת יכולה להמשיך לפעול בסניף. אני מניח שרוב הבנות תבענה התנגדות או תאמרנה שיש להותירה בסניף כדי לקרב אותה. עלייך לברר איתן מה זה מפריע להן. אני מניח שמכאן יצמח דיון מסביב לשאלת המחוייבות להלכה. מי קבע שמצווה מסויימת היא רצינית עד כדי כך שמי שעובר עליה יש להרחיקו מהסניף או מביה"ס. מי קובע מהם הקוים האדומים: החבר'ה?! המחנכים/המדריכים?! ההלכה?1
רק כך, מתוך מה שתגדילי את הדיון לשאלה האם אנו דתיים באמת?! מה הופך אותנו להיות דתיים וכו'. כיוון שלא ציינת בשאלתך באיזה גיל החניכים, מה רמתן וכו', לא אוכל לפרט אבל אני מניח שהכיוון ברור. ככל שתרבי - בשלב הזה - לעסוק בשאלת המכנסיים - כח השפעתך ירד!
לכן, השתדלי לחשוף אצל כל אחת, לא מתוך איום או תוכיחה את הסיבות המרכזיות שבגללן היא רוצה לילך במכנסיים.

בברכה,

שי

כתבות נוספות