שאל את הרב

היכן להדליק אנו גרים במרתף של וילה?

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 05/12/04 23:14 כב בכסלו התשסה

שאלה

כבוד הרב שלום!

אנו גרים בדירה שכורה שהיא דירת מרתף של וילה.

אל הכניסה שלנו יורדים במדרגות, דלת ביתנו פונה לכיוון הואדי כך שהרחוב הבא הוא מתחתינו (יותר מ-20 אמה)וקשה מאוד לראות את ביתנו מהרחוב שתחתינו. לפני הירידה לבית זה לא הבית שלנו אלא הכניסה לבעלי הבית.

היכן עלינו להדליק נרות חנוכה? האם בתוך הבית,בצד ימין?בחלון?או למעלה לפני הירידה לבית כך שיראו זאת מהרחוב, אך זה לא ביתנו?

נשמח לקבל תשובה,תודה.

תשובה

ב"ה


ברכה ושלום.

תדליק בכניסה לבית שלך ליד הפתח כי מצוה להניח הנרות בטפח הסמוך לפתח מבחוץ ואז תהיה מוקף במצוות - לבוש ציצית, מזוזה מימינו, נר חנוכה משמאלו .ותדליק עוד אחד בתוך הבית (בלי ברכה) .


אני מעתיק לך את ההלכות הקשורות מספר הלכות חגים של הרב מרדכי אליהו שליט"א :

"בבית קומות הפונה לרשות הרבים יניח את הנרות בחלון הפונה לרשות הרבים ובלבד שיהיו הנרות בתוך עשרים אמה מרשות הרבים 9.6 מטר . ולכן בבנין שנמצא בגובה רשות הרבים אפשר להדליק נרות חנוכה בחלונות של הדירות שבקומה שניה ושלישית כיון שהם נכרים מרשות הרבים ויש בזה פרסום הנס.

**צריך להדליק במקום שבו יש פרסום הנס הגדול ביותר גם לבני הבית וגם לבני רשות הרבים, ובני רשות הרבים - עדיף.
**יש מסתפקים אם עדיף להדליק בחלון הבית לפרסום הנס או בפתח הבית להיות מקף במצוות, ומחמת חבוב מצוה מדליקים בשני המקומות אחרי שברכו בפתח הבית. ותבוא עליהם ברכה.
**הגר בבנין הגבוה עשרים אמה מרשות הרבים, כגון שגר בקומה רביעית וגובה החלון יותר מעשרים אמה מרשות הרבים - מניח החנכיה בטפח הסמוך לפתח, ואם הניחה על שלחנו - יצא. ואם יש פרסומי ניסא בחלון - ידליק אחר כך שוב בחלון בלי ברכה - ותבא עליו ברכה. "




חג, אורים שמח.



עוזיאל



כתבות נוספות