שאל את הרב

היה לא תהיה

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 22/08/05 10:36 יז באב התשסה

שאלה

אולי הרב יוכל להסביר למה התכוון הרב מרדכי אליהו בקקריאתו "היה לא תהיה" האם זו היתה תפילה?בקשה?משאלת לב?

האם זה שהתבצע כבר חלק מהפינוי גורע משהו מהקריאה?או שהיא נשארת בעינה?

תודה רבה!

תשובה

בס"ד

שאלו את הרב על כך לפני הגירוש והוא אמר ש"היה לא תהיה" זאת "תפילה ומציאות". והסביר כי אם נתפלל ונעשה את המעשים הנכונים זאת תהיה מציאות.
הוא המשיך להסביר כי תשובה ותפילה וצדקה מעבירים את רע הגזירה.

הוא גם אמר שיש אפשרות שזה לא יתקבל. אני רוצה להזכיר את הראיון של הרב שליט"א עם שני ערוצי הטלויזיה בתחילת חודש סיון. הרב ענה לכתב ואמר שאנחנו מתפללים שהיו לא תהיה. עם זאת הרב התייחס לשאלות מעשיות אם חלילה יתרחש פינוי של אנשים או של קברים. מלבד זאת הרב פרסם גם שני מכתבים כתשובה לאנשי גוש קטיף, הראשון היה מכתב הבהרה בעקבות הראיון. ובו הרב התיחס למקרה שהגירוש אכן יתבצע.
השני היה מכתב שיצא בב’ אב לרבני גוש קטיף וגם לנשים מהגוש שבאו ושאלו אותו שאלות מעשיות.
גם בראיון וגם בשני המכתבים הרב מתייחס לאפשרות שהגירוש יתבצע.

בכל מקרה הקריאה הזאת בעינה עומדת. היא מבוססת על הבטחת ה´ ושבועותו לאבותינו. והשבועה הזאת לא מתבטלת אפילו אם תהיה החלטת ממשלה והחלטת היועץ המשפטי לממשלה.

אלוקים נשבע לאברה יצחק ויעקב והוא עומד בכל הבטחותיו. ולכן אנחנו ממשיכים להאמין בכל לב. ומתפללים להיות ראויים שזה יקרה היום.

זה ברור שהחלומות שגירוש יביאר שלום הן חלומות שוא.
התוצאות של "הגירוש" האומלל הזה ניכרות עכשיו. לפני שהוא נסתיים החלו המחבלים לסמן את המטרה הבאה: "טילים על אילת". ו"אבו מאזן" מבטיח כי עד עכשיו היה ג’יהאד קטן ומעכשיו ג’יהאד גדול. מתברר מהר מאוד שהחלומות של שרון ואנשיו לא יכולות להתקיים אפילו שעה אחת. במובן הזה ברור שההתנתקות לא יכולה להחזיק מעמד כמו הסכמי אוסלו לא החזיקו מעמד.

ולכן אנחנו בטוחים שנחזור לגוש קטיף כמו שהיינו בטוחים בגלות שנזכה לעלות לארץ ישראל. היום זה יותר קרוב אלינו מאי פעם.

בהצלחה

כתבות נוספות