שאל את הרב

הטרדה ונסיון

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 21/02/10 21:00 ז באדר התשע

שאלה

כבוד הרב שלום רב,

היום נסעתי באוטובוס והתיישבתי בכסא ליד המעבר, באחת התחנות כאשר האוטובוס התחיל להיות עמוס עלתה בחורה חילונייה ועמדה לידי וממש נצמדה אלי, כאשר אני יושב והיא עומדת מצידי עם הפנים כלפי, אני לא יודע מה הכוונות שלה אבל היא נצמדה אלי למשך דקות לא מעטות, מדי פעם היא שיפשפה למספר שניות את הירך שלה בכתף שלי, נגעה עם בטנה בראש שלי, ואף פעם או פעמיים "הגדילה לעשות" וליטפה עם השיער שלה את הפנים שלי. אני לא יודע כלכך איך אני מרגיש ומה אני צריך להרגיש, אני לא רגיל למגע אישה, אבל המגע שלה גרם לי להתקשות איבר.

אני מבין שאני צריך לעבוד את השם בכל מצב, בין הוא פוגע בגוף או בין אם הוא פוגע בממון ואת מה שאמר הרמח"ל במסילת ישרים שכל תפילת האדם להגדיל שמו יתברך ושהאדם צריך לשמוח שיכול לראות תוקף אמונתו, אבל אני צריך שהרב יאיר את עיני מה הלך פה, האם זה ניסיון שנכשלתי בו?, האם זה עונש?, האם מטמאין אותי מן השמים?, אני לא מחפש תשובה של פוצי מוצי ורחמים, אני רוצה את האמת גם אם היא קשה, ואם כבוד הרב מוצא לנכון "לקרוע לי את הצורה" ולתת מוסר ולהביא מקורות קשים שלא יהסס, ואם כבוד הרב אינו מסוגל אנא שיעביר את השאלה לרב אחר שכן מסוגל להגיד את האמת למרות שהיא קשה.

תשובה

בס"ד
שלום רב,

אי אפשר לדעת אם הבחורה עשתה דברים מתוך כוונה או מתוך חוסר תשומת לב, מכל מקום בך הדברים פגעו מאוד.

אני מאוד מבין את מצבך, לשמחתי יש פתרון פשוט.

לדעתי צריך להתיחס למצב כזה כמו שעשה עמרם: "נורא בי עמרם" (קידושין פא.) הוא צועק זאת כדי להחלץ משליטת היצר.
אתה היית חייב, באותו רגע שהרגשת את קירבתה, לקום וללכת למקום אחר באוטובוס - כמו שבורחים מאש כך צריך לברוח מהגירוי. לא לנסות לשלוט עליו, אלא להסתלק מכל מה שמעורר אותו.
אם תקבל על עצמך להבא להסתלק מיד מכל מה שמעורר את היצר יהיה בכך תיקון גם לכשלון הנוכחי ותוכל לראות בכך תשובה וכפרה על מה שנעשה.
בברכה.

כתבות נוספות