שאל את הרב

הורים לא מסכימים מדרשה!

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 05/03/10 12:57 יט באדר התשע

שאלה

שלום כבוד הרב!

אני בת 18 וחצי, חוזרת בתשובה כבר 3 שנים ברוך השם! המשפחה שלי חילונית לגמרי, כשחזרתי בתשובה אמא שלי התנגדה לכך ממש וקבלה זאת נורא קשה, אבא שלי לעומתה פחות התנגד לכך. היום אני עדיין בכיתה יב' עדיין לא סיימתי תיכון, ובשנה הבאה אני ממש רוצה לעלות למדרשה אני מרגישה מוכנה לכך ואני נורא רוצה להתחזק שם ויותר מזה לקבל בן תורה בעזרת השם! כאמרתי להוריי שאני רוצה לעלות למדרשה הם פשוט התנגדו לכך בכול תוקף!! אמא שלי עוד איכשהו הסכימה עם קצת שכנועים אבל אבא שלי ממש לא מסכים! וזאת בגלל שהוא מפחד שאני יתרחק מימנו הוא ממש לא אוהב שאני רחוקה מימנו והוא ממש מפחד עלי, עוד סיבה זה בגלל שהוא מפחד שיכריחו אותי להתחתן עם בחור ישיבה שכול היום לומד ואף אחד לא יפרנס אותי...מצד אחד אני מבינה את הדאגות שלו אבל מצד שני איפה כול מה שאני רוצה לעשות?! הוא לא מבין שאני רוצה להתחזק ושנה אחת לפחות במדרשה זה מה שיחזק אותי, קשה לי להיות בסביבה כ"כ מבלבלת כמו שאני חייה בה יש המון נסיונות וקשיים...אבא שלי מצידו שאני שנה הבאה לא יעשה כלום כול היום ישב בבית אפילו לא יצא לעבוד הוא יביא לי כסף הוא יתן לי כסף ללמוד מקצוע העיקר לא לעזוב את הבית זה מה שהוא רוצה! אבא שלי הוא נורא מקובע אין אצלו דבר כזה לעזוב את הבית לפני חתונה אין פשוט אין!אמא שלי היא קצת יותר לברלית והיא יכולה להשלים עם זה...אני מתפללת על כך כ"כ הרבה אבל עדיין מציקה לי השאלה מה לעשות להישאר בבית בגלל אבא שלי שלא נותן לי לחיות את החיים שלי בשקט או שאני יעלה למרות הכול והוא בסופו של דבר ישלים עם זה?? ד"א כשניסיתי להסביר לו ולתת לו להבין שאני חוזרת וזה לא שאני הולכת ולא חוזרת...הוא איים עלי שרק בגללי יהיו המון מריבות בבית ואני לא רוצה שאמא לי תסבול את כול המריבות האלו והיא תיהיה בצער זה לא מגיע לה בכלל! כבוד הרב אני יודעת שזה קצת הרבה ארוך חח אני מקווה שתוכל להחזיר לי תשובה תודה רבה מראש :]

תשובה

בס"ד
שלום רב,
צריך למצוא פתרון שכולם יהיו יותר מרוצים. יש היום המון מדרשות. את יכולה לחפש מדרשה קרובה יחסית לאזור מגורייך, כך שתוכלי בכל יום לשוב ולישון בבית.
אבא שלך יהיה מרוצה שלא עזבת את הבית ואת תוכלי ללמוד במדרשה ולהתחזק.
יש גם אפשרות לצאת לשרות לאומי במסגרת שיש בה חצי זמן התנדבות וחצי זמן לימודים - מבחינת המשפחה שלך זה יהיה שרות לאומי, ולך תהיה ההעשרה התורנית שאת מבקשת.
בהצלחה

כתבות נוספות