שאל את הרב

הוצאת ציציות בבי

חדשות כיפה הרב שי פירון 20/06/02 18:24 י בתמוז התשסב

שאלה

בס"ד

לרב שי פירון שלום רב,

בחיי היום יום אני הולך עם הציציות בפנים כיון שאני משתדל לנהוג לפי מנהג הארי"זל והבן-איש-חי. אני לומד בבי"ס חילוני (חזרתי בתשובה לא מזמן) - ואני מעוניין בשנה הבעל"ט, להוציא את הציציות החוצה בשעות הלימודים כדי להפגין את יהדותי וגם כדי לחזק ילדים אחרים שיתכן ומתחזקים ופשוט מפחדים מתגובת החברה. מה אתה אומר על הרעיון? שוב אומר כי אני אוהב את מנהגי הארי"זל והבן איש חי (יותר בכיוון של טעמי הקבלה במצוות וכו') ואין לי כוונה להוציא את הציציות סתם כך בחיי היום יום (למרות שאני מבין את החשיבות הרבה והעוצמה שיכולה להיות במעשה זה). האם אתה חושב שיכול זה להיות מעשה טוב להוציא את הציציות החוצה בשעות הלימודים?

האם אין סכנה שיחשבו שעד עכשיו לא הלכתי עם ציצית בכלל כי הרי לא ראו אותה? לא שאכפת לי מה אחרים חושבים, אלא רק ריבונו של עולם - אבל בכל זאת.. מראית עין וכו'. בנוסף בלימודים אני מנסה כמה שיותר לקדש את השם ונראה לי שאני קצת מצליח לדעתי.. ככה שזו יכולה להיות קדושת השם - עוד יותר גדולה (מצטער על הגאווה פשוט אני לא מתכוון לזה אני רק מתאר את המציאות).

חשוב לי לדעת מה כבוד הרב אומר, תודה רבה.

(נא פרסם את השאלה ברבים כיון שאין לי אימייל.)

תשובה

ב"ה


שלום לך!

התרגשתי מהעוצמה האמונית שאתה מגלה. כל הכבוד לך! ירבו כמותך בישראל.

וביחס לשאלתך -

אינני חושב שהליכה עם ציצית בחוץ כדי להחצין את אמונתך היא מידה ראויה. האדם הוא לא לוח מודעות, סטיקר או חברת פרסום. עליך לעשות מה שאתה מבין ומאמין בטבעיות ודוקא הטבעיות הזו, האוטנטיות, משפיעה על הרבים יותר מכל המעשים המלאכותיים. אם אתה נוהג כמנהגי האר"י, התמד בכך.

לגוםו של ענין נחלקו בהבנת מנהג האר"י ויש מי שאומר שמה שאסר האר"י זה להוציא את הקשרים אבל לא ההליכה הכללית בציצית החוץ.

וה' יערה עליך ברכת הטוב ותזכה להמשיך לקדש שמו ברבים.

בברכה,


שי

כתבות נוספות