שאל את הרב

הוצאת זרע לבטלה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 24/09/12 02:07 ח בתשרי התשעג

שאלה

כבוד הרב שלום בזמן האחרון אחרי שאני משתדל הרבה מאוד זמן אני לא מקיים זרע לבטלה עד לפני שנה הייתי בנאדם מאמין מאוד והתחזקתי מאוד הייתי שומר שבת קורא כל מיני תפילות רואה שיעורי תורה באינטרנט ואז באה הנפילה שלי נפלתי בקיום זרע לבטלה הרגשתי בן אדם מוזנח אחר כל פעם ופעם הייתי מרגיש בלב רע הרגשתי שפגעתי באלוהים אחרי הטוב שהוא נתן לי שאני לא מעריך כלום והים אחרי כמעט חצי שנה שאני מקיים זרע לבטלה ואני נורא משתדל פעם בשבועיים ומאתמץ ולא לעשות בכלל אחרי כל פעם ופעם אני לא מרגיש את מה שהרגשתי פעם אחרי חטא כזה גדול אני לא מרגיש שעשיתי משהו רע אני לא מרגיש את הפגיעה שלי באלוהים ובמצוותיו אין לי כח אמונה כמו פעם אני לא מתפלל כמו פעם אני לא מניח תפילין כל יום כמו פעם אין לי כוח אמונה כמו פעם מה אני יכול לעשות כבוד הרב

תשובה

בס"ד
שלום רב,

אתה בחור צדיק, ובעקר - תמים. מפני שלמרות המעשים שלך, יש לך לב מלא אהבה כלפי ד'.
היצר הרע מתגרה בך ומנסה להפיל אותך למרות שאתה צדיק.
הספרים הקדושים מסבירים לנו שזו העצה של היצר הרע: להחטיא את האדם בדבר אחד ואז לייאש אותו ולהפיל אותו לגמרי.
הגישה שלך צריכה להיות הפוכה - אתה תגיד ליצר הרע: נכון שאני לא מצליח להשמר מהוצאת זרע לבטלה אבל אלוקים יודע כמה אני מתאמץ ולכן אלוקים אוהב אותי מאוד.
אלוקים יודע כמה קשה לי והוא אוהב אותי על כל יום שאני מצליח לשמור.
גם אם אני נופל לפעמים אלוקים יודע כמה זה כואב לי וכמה אני משתדל מאוד שזה לא יקרה.

אתה צריך לדעת שאצל אלוקים יש כאילו רשימה נפרדת של כל המצוות והעברות. כל פעם שאתה מניח תפילין זה לטובתך אפילו אם עשית עברות אחרות. התפילין שהנחת הם לטובתך.
הקב"ה בשום אופן לא אומר לרשע: "אל תתפלל", להפך ד' רוצה לקבל תפילה מכל אדם. אחרי שאדם הראשון חטא אלוקים קרא לו, גם לקין, אפילו שהוא רצח את הבל - אלוקים קרא לו.
ד' רוצה לאהוב אותנו, הוא מחפש את הדברים הטובים שיש בכל אדם כדי לאהוב אותו.
אתה חייב לזכור שהחטאים שלך לא עושים אותך רשע. לא צריך לספר לך, אתה בעצמך מרגיש כמה החטא מקלקל לך וכמה היית מעדיף שלא לחטוא.
אסור לך לחשוב שהחטא הורס - הוא פוגם אבל לא הורס. ד' רואה את כל הטוב שיש בך, את המאמצים שלך לא לחטוא - יש ימים רבים שבהם אתה מצליח לנצח וד' מאוד מעריך זאת. וגם את כל הדברים האחרים שאתה עושה: תפילה ותפילין ואהבת ד' בלב.
לסיכום - תזכור שד' יודע הכל, ממש הכל. ד' יודע את כל המאמצים וההשתדלות שלך. ד' יודע את כל הכאב והצער שיש לך כשאתה חוטא. והכי חשוב - ד' יודע שאתה רוצה את קרבתו וד' אוהב אותך מאוד בגלל הרצון הזה.
לכן כל מה שאתה יכול להרגיש טוב עם ד' - תרגיש טוב.
כל מה שאתה יכול לאהוב את ד', כל מה שאתה יכול לקיים ולשמוח בתפילה, לימוד תורה, קיום מצוות - כל מה שבידך לעשות תעשה ותשמח בחלקך.

כתבות נוספות