שאל את הרב

הופעה מוזיקלית בתשעת הימים

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 08/07/13 11:34 א באב התשעג

שאלה

שלום כבוד הרב

אני גר בחוץ לארץ. קניתי שני כרטיסים להופעה דרך האינטרנט לפני חודשיים בערך לאומן שאני מחכה לראות אותו כבר הרבה זמן שמגיע להופיע באיזור מגורינו. כשבחרתי את ההופעה היו לי 2 מועדים בערים שקרובים אל מקום מגורינו. אופציה אחת ירדה מן הפרק כי זה היה בשבת , האופציה השנייה בה בחרתי נפלה על יום רביעי ולכן סגרתי עליה, שילמתי בכרטיס אשראי 1000 שח והייתי שמח וטוב לב. לפני שבוע שמתי לב שהתאריך של ההופעה עליה שילמתי - 10.7.2013 נופל בתוך תשעת הימים! ניסיתי לבטל את הכרטיס דרך חברת הכרטיסים ונאמר לי שזה לא אפשרי , כמו כן נאמר לי שם שבלתי אפשרי לשנות את הכרטיסים להופעה אחרת של אותו אומן במועד אחר, או להופעה אחרת. האפשרות היחידה היא להעמיד את הכרטיסים למכירה באתר של החברת כרטיסים או לתת אותם למישהו אחר ולשנות עקב כך את השמות שרשומים כעת על הכרטיס- השמות שלי ושל אשתי.

ההופעה בעוד יומיים.הצעתי את הכרטיסים למכירה באתר לפני שלושה ימים, עד כה לא קיבלתי אף פנייה ממישהו לקנותם ממני.

עניין שמיעת מוסיקה ב9 הימים והנאה ממוסיקה הוא דבר שעליו השתדלתי לשמור תמיד. ברור לחלוטין שאם הייתי שם לב לכך שמועד ההופעה נופל בימים אלו,- הייתי מוותר ולא קונה כרטיסים ,השאלה היא האם הנסיבות כאן יכולות להיות גורם מקל וכן אפשר יהיה ללכת להופעה:. אני מדבר על עוגמת הנפש שבהפסד הכלכלי, כאשר אולי צריך לקחת בחשבון גם את המאמץ האמיתי שלי לנסות למכור את הכרטיסים , למרות האכזבה מכך שאפסיד הופעה שעליה בניתי די הרבה זמן, גם כיציאה עם אשתי מן השגרה הלחוצה. כעת , יומיים לפני, אני עדיין לא יודע אם אלך או לא אלך, זאת אומרת , יש פגם בשמחה השלימה שחשתי כאשר סגרתי כרטיסים ושילמתי עליהם ולפתע זה כבר לא ברור כל כך אם אלך. אולי ניתן להסתמך על עניין ' שבוע שחל בו' והרי ההופעה היא ביום רביעי הקרוב, לפני השבוע שחל בו ט' באב.

אנחנו פונים לרב שיתיר את הספק הזה.

העניין דחוף כאמור ( יש גם לסדר ביבי סיטר לילדים אם הולכים, כבר דיברנו עם מישהי לפני שנודע לנו שזה בתשעת הימים

תשובה

בס"ד
שלום רב,

אינני פוסק מספיק גדול כדי שאמצא דרך להתיר.
אני יכול להזכיר לך ש-'אין אדם למד דבר הלכה אלא במקום שנכשל בה'.
נראה לי שאם תשקיע 1000 שקל בשמירת ההלכה - יהיה זה שעור גדול ומשתלם מאוד !!! בהערכת מקומם ותפקידם של תשעת הימים.

הרבה פעמים על חוסר תשומת לב משלמים. גם יותר מ- 1000 שקל - לעיתים בחוסר תשומת לב פוגעים במכונית (שלך או של אחר) והנזק הוא כמה אלפי שקלים...

כתבות נוספות