שאל את הרב

הדרכה

חדשות כיפה הרב איתן זן-בר 16/01/09 16:39 כ בטבת התשסט

שאלה

שלום ,

יש לי דילמה קטנה\גדולה והייתי שמח לשמוע את הדיעה שלך בעיניין.

אנחנו הולכים להקים ישוב חדש,ישוב דתי.

עכשיו יש לנו מחלוקת קטנה בעיניין הועדת קבלה.

הייתי שמח לשמוע את דעתך בעד ונגד וועדת קבלה.

הצדדים בעד הם :אני רוצה שהילדים שלי יגדלו באוירה הכי טובה שהם יכולים לקבל,מה שאומר שהבית והישוב שלהם יהיו בועה טובה שיהיה להם לאן לחזור ברגעים הכי קשים ושישאבו "אויר טוב" ככל הניתן.

כמובן שיש סכנות בחוץ אבל לפחות שהבית והישוב יהיו הכי טובים ככל הניתן.

הצדדים נגד: אי אפשר לבדוק באמת אדם בציציות שלו ואולי הוועדת קבלה תחסום אנשים שהם באמת טובים ואולי אפילו אם נקבל אנשים שהם "פחות טובים" נוכל להשפיע לטובה.

יש עוד צדדים בעד ונגד אבל זה השיקולים הבסיסיים.

הייתי שמח לשמוע את דעתך.

תשובה

שלום
בעולם הישיבות מקובל שכל תלמיד נותן מעשר זמן לתלמיד חלש ממנו, זה יהיה חסד גדול ויקר שהקהילה תאמץ במודע מספר משפחות מאומצות לחיקה, אבל צריכים להיות מודעים לכך שיש להשקיע בהם כמויות אדירות של זמן ותשומת לב, הכל בהתאם לגודל הקהילה ולמשאבים שהיא מוכנה להעניק, לצורך זה עדיף משפחות שהן קשות יום או חוזרות בתשובה משיכבה חברתית לא גבוהה שזקוקה לתמיכה מתמשכת ובמודע הישוב מאמצה בתוכנית ברורה ובחלוקה מוגדרת היטב.
כל השאר אמורים לעבור לעניות דעתי בשלב הראשון שהישוב קטן, ועדת קבלה דקדקנית, אחרת תמצאו את עצמכם בישוב שלא פיללתם להיות, האכזבה יכולה להיות נוראית ובילתי הפיכה,כמובן שאינני מדבר על הכנסה או על שנות לימוד, אני מדבר על השקפת עולם מעוצבת היטב שלא נתונה לתנודות.הגיבוש של מיסדי הישוב חשובה בהחלט.
ברכה והצלחה

כתבות נוספות