שאל את הרב

הדרכה עם בנים בצוות

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 05/10/03 08:57 ט בתשרי התשסד

שאלה

לכבוד הרב שלום!

אני חניכה בתנועת הנוער "עזרא", והשנה אמורים להכניס אותנו להדרכה.

ידעתי שהסיכוי שלי להכנס להדרכה די קלוש ובעקר בגלל זה הסכמתי להדריך בתנועה אחרת, ההדרכה בתנועה ההיא היא יותר בגדר התנדבות בגלל שמדובר בעקר בילדים ממשפחות מצוקה, או שההורים מכים וכו'.

אחרי שכבר הסכמתי, חשבתי על זה שתהיה לי קצת בעיתיות בהדרכה שם, בגלל שיהיו איתי בצוות גם בנים (רובם קטנים ממני אבל לפחות אחד שבגילי).

אני קבלתי הרבה החלטות בתקופה האחרונה ואני מאוד רוצה להתחזק בעבודת ה' שלי ואני מפחדת שהדבר הזה עלול לעכב אותי.

האם בכלל מותר לי להדריך בצוות עם בנים, או שאין כאן שאלה וזה פשוט אסור?

ואם זה מותר, אז איפה שמים את הגבולות של הקשר עם הבנים מהצוות? בגלל שזה סניף שדורש המון השקעה ומאמצים אז השיחות של הצוות לא מסתכמות בישבצי"ם, הרבה פעמים מדובר בשיחות טלפון קבועות במשך כל השבוע, אז מה? אני אדבר איתם רק על הסניף ותו לא? אני לא יכולה לשאול מה שלומם או איך היה במבחן? אם כבר אני נכנסת לקשר רצוף עם בן אז מאוד קשה להתגבר על הרצון האנושי להביע השתתפות, אכפתיות וכו'.

דבר נוסף, לח בדרך-כלל יש שחור ולבן, מאוד קשה לי עם האפור, כך שאני צריכה גבולות ברורים- כך מותר וכך אסור, בלי מצבים של "זה נתון לשיקול דעתך" אני לא סומכת על שיקול דעתי בעניינם כאלה, אם הייתי סומכת עליו ולא הייתי שואלת רבנים אז הייתי כרגע במצב אחר לגמרי (ולא לטובה...)

תודה רבה וגמר חתימה טובה!

תשובה


לשואלת שלום וברכה !
ראשית אני מאוד מקווה ששאלתך עדיין רלוונטית, שכן כבר עברו 3 חודשים מאז.

מלכתחילה אל תכנסי להדרכה מעורבת עם בנים. חפשי מסגרת התנדבות תורנית יותר.
בדיעבד, אם את כבר שם ואינך מתכוננת לצאת, שימרי על דיני ההלכה ובאופן כללי התקשרי למדריכים האחרים באופן ענייני, אפשר להיות אדם נעים ומתעניין ולא ליצור קשר או לגלוש לעניינים שלא שייכים, זה הכל עניין של בחירה ומודעות.

וראי על זה עוד
https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=33283

כל טוב.

כתבות נוספות