שאל את הרב

הבטחות של רבנים וחיזוי העתיד

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 26/08/05 12:37 כא באב התשסה

שאלה

כבוד הרב,צר לי וקשה לי מאוד להעלות שאלה זו...

אבל הדבר מנקר במוחי כבר זמן רב, יש לי דודים שגרו בגוש ואחד הדברים שהחזיק אותם ואותנו זה ההבטחה שאמרו בשם הרב מרדכי אליהו שליטא שההתנתקות תתבטל, הם האמנו בזה עד הסוף וכעת מנקרות שאלות במוחי : אולי ..אולי כבר נתבגר ולא נאמין יותר בהבטחות שעללולות להתבדות.. כמו שהחיים הראו לנו לא אחת, שמועות מרב זה ומרב אחר על מה שיהיה ,וחזונות משיחיים אפוקליפסים כאלה ואחרים. אני שואל מהרב כי הוא הכי מקורב לאביו ויוכל לענות לי בעניין כמקור ראשון.

מצפה לישועה

עמיחי

תשובה

בס"ד

אני שמח שאתה שואל כל כך ישירות. זה חשוב שאדם כנה ושואל מתוך כבוד אבל לא מטייח ומעלים שאלות.
העיקר שצריך לזכור כי הרב לא הבטיח מעולם שלא תהיה התנתקות. להפך הוא אמר פעמים רבות שזה לא הבטחה. הוא אמר כך כמה וכמה פעמים בשידורי רדיו וטלויזיה. הוא כתב כל בכמה מכתבים שפורסמו לתושבי הגוש. שם הוא הסביר להם מתי לארוז ומה לארוז וכו'.
זה ברור שאנשים נאחזו בבטחון שבו נאמרו הדברים של הרב. ולקחו אותם להבטחה שלא יקרה כלום, וזה מאוד טבעי וברור.
בפועל צריך לדעת כי רק באופן כזה ניתן לנווט מאבק כל כך קשה וכל כך ארוך. רק באמונה שאפשר לנצח. רק כך!!
עוד זכור כי הרב אמר כי המתיישבים שבאו לגוש קטיף לא חיים סביב הרכוש. הם חיים סביב אמונה וערכים. ולכן העיקר לשמר את הרוח הגבוהה שלהם את האמונה והעוצמה. וזה נעשה רק באופן של אמונה עד הרגע האחרון כי אלוקים איתם. ומי שנמצא עם האנשים היום רואה שהרוח הזו היתה איתם גם בשעת הגירוש הנורא.שהם יצאו בראש מורם. ולא בפנים נפולות. הם יצאו כך וממשיכים ברוח זו ואנחנו מקווים בשבילם ובשביל כל עם ישראל שהרוח הגבוהה הזו תמשיך.

ומה שכתבת על חזיונות משיחיים. לא כל כך הבנתי. אנחנו כולנו מתפללים כל יום שלוש פעמים למשיח. בשבילנו זו מציאות חיים שאנחנו מאמינים בה ממש ממש. לא משהו דמיוני. לא דקלום!!
אמיתי ממש.
אני יודע שהשמאל הקיצוני מגנה אותנו במשיחיות שלנו. אבל אנחנו ממש שמחים בזה שאנחנו חיים את הגאולה ואת המשיח. ואת המציאות הרוחנית של עם ישראל..
ומי שלא חי את המציאות הזו של משיח. הוא משקר בתפילתו.
והקב"ה לא אוהב את מי שמשקר בתפילה
לכן אני מציע לך להמשיך באמונה חזקה ולדעת כי בסוף בסוף ננצח.
והוא לא רחוק.
ודבר אחד מדבריך אחור לא ישוב ריקם!!

בהצלחה

כתבות נוספות