שאל את הרב

האם עלי להתערב

הרב דני ארגמן הרב דני ארגמן 18/06/13 14:46 י בתמוז התשעג

שאלה

בתי בת 23 בוגרת אולפנא . הייתה נשואה שנתיים ולפני כ שנתיים התגרשה בעקבות התעללות שעברה ולאחר פגישות עם יועצת זוגית חרדית שאמרה לבתי לעזוב את הבית התגרשה .

כיום היא מנהלת אורח חיים דתי. לומדת במכללה דתית ונראית מאושרת. היא הכירה בחור שהיגיע לארץ במזגרת "תגלית " ללא שום ידע ומושג ביהדות. למיטב ידיעתי אמו שהיא בת לניצולי שואה גם לא ידעה על יהדותה, כי אמא {הסבתא) הסתירה זאת כי חששה לחייהם. אמו נישאה לגוי והחינוך שקיבל היה בהתאם.

הסיור של "תגלית " גרם לו לשוב לארץ בגיל 27 לחצי שנה. שהתארך לשנה וחצי בתקוופה שחזר לארץ במהלך השנה וחצי נוצרה בינהם ידידות עמוקה הוא למד הרבה על יהדות התחיל לשמור כשרות והפריד בין בשר וחלב . ועוד ... בתי ניסתה לנתק את הקשר ממנו מספר פעמים, בעקבות שיחות שלי איתה על הפערים בינהם , אולם שמעתי ששוב נוצר בינהם קשר אני הבנתי שהיא חוששת מתגובתינו על הקשר או אולי חוששת מכשלון נוסף בגלל הפערים . יחד עם זאת אני יודעת ושומעת מידידים משותפים שהוא מאוד אוהב אותה מכבד אותה ומתנהג בצורה מדהימה, וגם היא אוהבת אותו מאוד, וגם בעיני הוא מאוד מצא חן,.בעוד כחודש הוא חוזר לארה"ב , והייתי בטוחה שהקשר יסתיים, אולם אני שומעת מבתי שהיא רוצה לנסוע לטיול בארה"ב . אינני יודעת איך להגיב כדי לא לקלקל את היחסים הנהדרים בינינו .האם למנוע ממנה את הנסיעה יחד עם זאת היא כבר לא ילדה. ואיננה מתגוררת בבית ואני בטוחה וסומכת עליה שהיא יודעת כיצד לנהוג אולם כנראה שההחלטה קשה מאוד.

תשובה

ב"ה,

שלום וברכה,

חושבני שהתערבות היא לא התגובה הנכונה, אלא ליווי התענינות שמירה על ערוץ תקשורת,

היא צריכה להרגיש בטוח לשתף לספר לך הכל ואף להתיעץ איתך.

אם תפעילי סמכות במצב זה יהיו הפסדים וחבל.

יתכן שהיא צמאה לקשר מכבד ומוכנה לחצות את האוקינוס כדי למצא אותו,מצד שני דוקא בגלל העבר הקשה היא צריכה תמיכה לצעדים כאלה מבלי שתכשל שוב, ובזה את יכולה לעזור לה בזהירות.

בברכה,

דני ארגמן

כתבות נוספות