שאל את הרב

האם עדיף ציפור אחת בייד משתיים בקן?

הרב דני ארגמן הרב דני ארגמן 31/10/10 18:21 כג בחשון התשעא

שאלה

לכבוד הרב שלום.

אני בחורה דתיה מבית בת 17.5 ואני מאד רוצה להתחתן בגיל צעיר,זהו דבר המקובל אצלנו בבית.. וגם כי אני חושבת שזה יסיע לי בחיפוש הזהות שלי.

לפני כמה חודשים היכרתי מישהו דתילאומי חזק..ויצאנו מספ' פעמים ואז רבנו וניפרדנו (שמרנו נגיעה)אבל הקשר נותק למרות ששנינו ידענו שאולי נחזור כי שנינו היינו ממש מאוהבים. עבר חודש בערך מאז שניפרדנו אבל לא ניתקנו את הקשר ממש ואני החלטתי להמשיך הלאה (למרות שעדיין לא היתגברתי על החבר הקודם) התחלתי לצאת עם מישהו שהוא שלא ידיעתי חבר של מי שיצאתי איתו לפני ..אנחנו עדיין יוצאים ובאמת טוב לי איתו הוא דתי ובעל מידות מכבד ומעריך אבל אני לא מרגישה את אותה האהבה שהיתה לי לבחור הקודם. אבל אני מאד רוצה להישאר עם הבחור הנוכחי כי טוב לי איתו והוא מאד אוהב אותי..אני מרגישה שאנחנו מאד מתאימים אבל אני לא רוצה לשכנע את עצמי ליתאהב בו..אני מרגישה אליו המון אבל לא כמו שהרגשתי לבחור הקודם..כולם אומרים לי שאנחנו מתאימים אבל אני עדיין מהרהרת על הבחור הקודם בחשש לפספס משהו אבל אני פוחדת להחליט.

מחד גיסא היה לי טוב איתו וזה ניגמר ולא כל החיים אני יוכל לעשות השוואות למי שיצאתי איתו ומאידך גיסא טוב לי מאד מאד עם הבחור הנוכחי ואני מרגישה שהוא נכון לי..

הייתי רוצה שתייעץ לי איך להתמודד אולי תסמן לי קצת דרך מה לעשות ?? למה אני תמיד מתעקשת לחפש יהלומים כשיש לי זהב ביד? והאם באמת עדיף ציפור אחת ביד משתיים בקן? במיוחד כשטוב.

תשובה

ב"ה

לשואלת שלום,

א.ראשית, לא הייתי ממליץ להזדרז ולהתחתן בגיל צעיר, צריך להגיע לבשלות המלאה לכך, ואם לא מספיק מוכנים אז גוררים את החיסרון הזה במשך שנים,
הרגשה שמאוהבים לא מספיקה, ישנה עבודה רבה בבנין הזוגיות וצריכים להיות מוכנים לכך,
בפרט שכתבת שאת עדין בשלב חיפוש הזהות שלך.

ב. מה ש"כולם אומרים" לא אומר שום דבר הרי בסופו של דבר את זו שתחיי איתו ולא הם. ההתאמה צריכה לבא מתוך הקשבה לנפש ומתוך שיקול דעת.

ג.את צודקת שלא שייך לגרור מחשבות לאורך שנים על בחור שאהבת בעבר ולהשוות אותו לכל בחור שתפגשי בעתיד, צריך להסיח את הדעת ממנו, ולדעת שאותו רגש עז, עם כל הכבוד, לא החזיק מעמד, הרי רבתם ביניכם ונפרדתם, אותו מצב יכול להיות לו היית מתחתנת איתו ומרגישה רגש חזק אבל בלי אפשרות לנהל חיי זוגיות תקינים לאורך שנים.

ד.את שואלת האם לחפש יהלומים כשיש בלך זהב ביד, התשובה היא כן! לחפש את היהלומים בבחור הנכחי, ואם תמיד תרגישי ש"שם" יש יהלומים לא תצליחי להיות מרוכזת בבן זוגך,
כל חיסרון שיצוץ יעורר אצלך תהיות האם בחרתי נכון או לא.

בהצלחה בכל מה שתבחרי.


בברכה,

דני ארגמן
052-7710491

כתבות נוספות