שאל את הרב

האם מציאות חייזרים סותרת את אמונת ישראל?

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 13/08/13 09:31 ז באלול התשעג

שאלה

שלום כבוד הרב והמשך שבוע מבורך בעזרת השם!

אני מתאר לעצמי שרוב הרבנים עוסקים בדברים חשובים יותר מלעיין ביוטיוב, אך אני ברבות עוונותי עשיתי זאת כבחור חילוני וגם עכשיו

אני חוקר את עניין החייזרים.. אני מודה שיש הרבה דיסאינפורמציה ביוטיוב, כך שאי אפשר להאמין לכל דבר שרואים ושומעים וקוראים

אך בימינו כשעורכים מחקר לגבי חייזרים, ונאסה, כל המעבורות שהיו בחלל, כולל אפולו 11, אפשר גם לראות את באז אולדרין מדבר על דברים לא מובנים שהם ראו בחלל, לשמוע הקלטות של מ1969 ולשמוע אותו כיום מספר את מה שקרה שם, בקצרה-הם ראו משהו מהחלון שמוגדר כחפץ בלתי מזוהה, הם התחילו לדבר בקודים שנאסה הכינו אותם בדיוק לגבי מצבים כאלו עקב הכנות שנעשו בכדור הארץ למקרה שאכן ייתקלו בישויות כאלו ואחרות בחלל, מכיוון שהמון אנשים יכלו להאזין לתשדורת הרדיו שלהם.

זה קצה הקרחון.. רואים הרבה דברים בלתי מוסברים שם, כולל בכדור הארץ, מן כדורי אנרגיה שזזים לפי רצונם במהירויות מדהימות, עוצרות כשרוצות, מסתובבות-בעלות אינטליגנציה.. התיאוריה היא שהישויות הללו ביצעו את "מעגלי התבואה" המפורסמים ברחבי העולם על גבי שדות חיטה "Crop Circles", את המדוייקים האמיתיים ולא המזוייפים מעשי אדם. (יש ויש)

אני מאוד מקווה שזה רק יחזק אותך ולא ההפך חס ושלום

כי לי קשה עם ההשלכות של זה

1. נניח שהכל נכון, ויש חייזרים, ויש סוגים שונים שבקשר עם ממשלות מסויימות כמו ארצות הברית. זה לא גורם להרהורים באמונה שלנו?

אם ישנם ישויות הרבה יותר מתקדמות מאיתנו, אי קיו הרבה יותר גבוה מהממוצע על כדור הארץ, אולי אנחנו שושלת שלהם? אולי הם זרקו את הנשמות שלנו לגופים בשריים שרק מתגלגלים ומתגלגלים, מן בית כלא

אני יודע שזו רק מחשבה.. הזויה אבל אחרי הכל גם בני אדם עשו דברים נוראיים כאלו בהיסטוריה הלא רחוקה שלנו.

הרי סיפור בראשית ועץ הדעת בקצרה של הקצרה ובחוסר הבנתי ובקיעותי מספר עלינו, שחטאנו, לפי דעתי בגאווה ותאווה.. אולי אנחנו הנשמות הנמוכות, הלא מספיקות טובות לסטנדרטים הגבוהיים יותר אז נזרקנו חס וחלילה.

אני מנסה לצאת מחוזק מהעניין בשביל לחזור בתשובה שלמה, לכן אני מנסה לברר. אני יכול להעלים עין אבל מאוחר מדי בשבילי.

אני מנסה לחשוב מהם.. אולי מלאכים, חיות הקודש .. ו.. ו.. נפילים

הרי הקדוש ברוך הוא מספר לנו שבני האלוקים היו בימים ההם כאן

תשובה

בס"ד
שלום רב,

כל נושא העבמי"ם נתון בספק גדול מאוד. לכן זו דאגה מאוד לא מבוססת.
אבל כדי להסיר ממך כל שמץ של דאגה: אין כל סתירה בין מציאות חיים מתקדמים מאתנו במקומות אחרים ביקום ובין אמונת היהדות.

הרמב"ם נתן לכך ביטוי בספרו ´מורה נבוכים´ (חלק ג פרק יג) הוא מסביר שהאדם הוא נזר העולם הנוכחי = כדור הארץ, אבל יש יצורים מחוץ לכדור הארץ, הרמב"ם מכנה את היצורים הללו ´מלאכים´ ו-´גלגלים´ (אלו מושגים שהיו מקובלים בזמנו):
"ותדע כי האדם הוא השלם והנכבד בכל מה שנתהווה מן החומר הזה לא יותר, ושאם נשווה מציאותו למציאות הגלגלים, כל שכן למציאות הנבדלים, יהיה דל מאוד מאוד.
אמר ´הן בעבדיו לא יאמין ובמלאכיו ישים תהלה אף שוכני בתי חומר אשר בעפר יסודם´, ודע, כי ´עבדיו´ האמור בפסוק זה, אינם ממין האדם כלל, והראיה לכך אמרו אף שוכני בתי חומר אשר בעפר יסודם, אלא עבדיו האמורים בפסוק זה הם המלאכים, וכן גם במלאכיו אשר רמז עליהם בפסוק זה הם הגלגלים בלי ספק, כבר ביאר עניין זה עצמו, וחזר עליו אליפז בעצמו במאמר האחר בלשון אחר ואמר: הן בקדושיו לא יאמין ושמים לא זכו בעיניו אף כי נתעב ונאלח איש שותה כמים עוולה. הנה נתבאר כי קדושיו הם עבדיו ושאינם ממין האדם, ומלאכיו הרמוז עליהם באותו הפסוק הם שמים.
ועניין תהילה הוא עניין לא זכו בעיניו, כלומר: היותם בעלי חומר, ואף על פי שהוא הזך שבחומרים והיותר מאיר וזוהר, הרי ביחס לשכלים הנבדלים הם עכורים אפלים בלתי זכים.
http://www.daat.ac.il/daat/mahshevt/more/c4-2.htm#1

יש תאוריות הזויות שארון הקדש היה עב"ם ומעמד הר סיני היה מפגש עם חיזרים - אלו דברים שאין להם שום בסיס ואין כל הצדקה להתרגש מהם.
גם המושגים התנכיים: ´נפילים´, ´בני א-לוהים´, ´ענקים´ וכד´ אינם מכריעים בשאלות הללו - אפשר שיש להם קשר לתופעות העב"ם ואפשר שלא.

בפרשת ´שופטים´ נאמר "תמים תהיה עם ד´ אלוקיך". האמונה שלנו לא תלויה במציאותם של חוצנים - אם יש או אין כאלה זה לא מעלה ולא מוריד בדרך ה´ שלנו.

אתה יכול להתענין בחייזרים וחוצנים ועבמי"ם בתור תחביב או בתור מקצוע - לקרוא, לכתוב, לצלם ולהצטלם...
אין הבדל בין תחביב כזה ובין תחביב של איסוף בולים או צילומי טבע. שום קשר פנימי לא מחבר בין התחביבים ובין האמונה. אין לכך שום קשר לאמת היהודית, לשמירת התורה והמצוות ולתקוה לביאת המשיח.

כתבות נוספות