שאל את הרב

האם לקרוא לשרון "רשע"?

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 24/08/05 02:32 יט באב התשסה

שאלה

בס"ד

לרב, שלום וברכה!!!

איך זה שאנשים כל הזמן קוראים לראש הממשלה רשע וכו', והרי למרות התוכנית הנוראית שלו- את התתנתקות הוא עושה על מנת לשפר את המצב (לדעתו זה ישפר)? שמעתי אנשים ששקועים בתורה שאומרים דברים מזעזעים עליו ואני לא אגיד מה, כי פרסום באתר זה לא חיוני (לא אחד, ולא חמש אנשים כאלה שמעתי).

האם מותר להשמיץ אותו בגלל התוכנית שלו ,ויש בזה איזושהי תועלת?

תודה רבה!!!

תשובה

בס"ד

אני שומע אנשים קוראים לשרון "רשע" וזה מאוד קשה לי אבל אני לא יכול לומר להם כלום.
זה לא קשה לי בגללם - זה קשה לי בגללו. קשה לי שיש יהודי רשע. קשה לי לקרוא ליהודי רשע. אבל מה לעשות שיש דבר כזה בעולם. יש יהודים רשעים.

אני לא קורא לו רשע ואולי זה חולשה שלי. אני אומר שהוא עשה מעשה רשע. אבל מי שקורא לו "רשע" כיון שהוא גורש מביתו - או שראה אחרים שגורשו מביתם - אין מי שיכול לומר לו דבר.

מי שנהפך ל"פליט" בגלל שקרים של האיש הזה - יכול לקרוא לו "רשע" ועוד כמה מילים חריפות אחרות ומי שיעיר לו על כך הוא "צבוע" - נשאל את המעיר: איפה היית כששרון שיקר ורימה והרס?
האם אז שתקת ומלאת את פיך מים ורק פתאום עכשיו נזכרת להיות מוסרי ואנין נפש?

אני חושב שמי שנהפך ל"מובטל" בגלל ההתנהגות המופקרת של שרון יכול בהחלט לחשוב ששרון "רשע"!
לי אין שום אפשרות לבקר אותו או להעיר לו שום הערה.

אם מישהו חושב ששרון הפך את צהל לצבא הרס - הוא בהחלט יכול לחשוב על שרון שהוא "רשע". הוא וכל יועציו האחרים חלשי האופי.

אני לא קורא לו "רשע" אבל אני גם לא מסתכל בפניו כמו שאסור להסתכל בפניו של שום אדם רשע. בתשעה באב היינו צריכים להפגש עם ראש הממשלה בנסיון אחרון לעכב את הגירוש עד שיכינו למגורשים בתים. והייתי בהתלבטות גדולה האם מותר להפגש איתו. היו רבנים שלא רצו להפגש איתו כי אסור להסתכל בפני "רשע". אני וכמה מחברי הלכנו להפגש איתו מתוך מחשבה שאנחנו אולי אולי אולי יכולים למנוע סבל מאנשים שסובלים היום כל כך.
בדיעבד התברר שיש לו לב יותר מידי אטום. שהוא לא מוכן להקל אפילו במעט על סבלם של המגורשים. חבל.

בכל מקרה הוזמנתי אחר כך להפגש על הממשלה בענין בתי הכנסת. בפעם זאת לא הלכתי כי לא רציתי להסתכל שנית בפניו - כי פשוט זה מקלקל והורס את הנפש לראות אדם כל כך מופקר מול עינך.

דע לך!
אם אני נתקל בתמונה שלו בעיתון או בכל מקום אחר. אני פשוט מסיר את עיני.
אם היא תלויה במשרד שאני נכנס אליו. אני מבקש להורידה ובכל מקרה לא יושב מולה. וגם לך אני מציע לך לעשות כן.

עם זאת אני לא מכנה אותו "רשע" כי זה מפריע לי לכנות יהודי רשע. אבל ברור לחלוטין שהוא לא מצטרף למנין ולא לשום דבר שבקדושה.
אסור לשמוע ממנו שום דבר ושום רעיון כי הוא מוחזק כאיש רע מעללים שעושה מעשים רעים ואין לנו שום אמון לא בו ולא במעשיו.

ואל תנסי ללמד עליו זכות כי הוא בעצמו שיקר יותר מפעם אחת בענין זה של ההתנתקות. ואם הוא כיוון לטובה - הוא היה יכול לדחות אותה עד שיכינו בתים למגורשים. הוא היה יכול להביאה למשאל עם. הוא היה יכול לשמוע לכל השרים שחשבו שהיא אסון ולא לכפות אותם לשנות את דעתם.

הוא היה יכול למלא את הבטחתו שלו לשמוע בקול משאל מתפקדי הליכוד שהוא במו פיו הבטיח לשמוע בקולו ואנשים התאמצו להשיג שם תוצאות אמת. אבל הוא שיקר. איך אפשר ללמד עליו זכות?

צריך לומר עליו שהוא איש מסוכן לחלוטין. אם לא תאמר כן אנשים עלולים להאמין לו ולהצביע לו בליכוד או בכנסת. וזה מסוכן מאוד מאוד.

והוא רחום יכפר עוון

כתבות נוספות