שאל את הרב

האם להתחתן איתו?.

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 30/09/03 13:04 ד בתשרי התשסד

שאלה

שלום כבוד הרב שמי ,,,,והאמת אני כותבת כאן רק משום שאני כבר מיואשת לגמרי,וזאת משום שהנושא המדובר נטחן ונטחן ולמרות זאת כבר שנתיים שאני מסתובבת סביב עצמי במערבולת של רגשות.

אני בחורה בת 20 ויש לי חבר בגילי כפי שכבר וודאי הבנת אנחנו חברים שנתיים בתנאים לא תנאים הוא לא ממש דתי אני שואפת ליותר מעצמי (ותמיד גם ממנו)עברנו כבר ה-מ-ו-ן ביחד..

במהלך השנתיים האלו נפרדתי וחזרתי אליו המון פעמים עד שקלטתי שאני פשוט רוצה אותו.(וזה לקח הרבה זמן..)

שנה שעברה למדתי במדרשה ויצא לנו להתייעץ עם הרבה מאוד רבנים, ומשום מה תמיד אני נשארת באותה נקודה. אני כבר יודעת שאני רוצה אותו אבל אני ממש מפחדת לעשות משהו בנדון (להתחתן..) הוא רוצה בזה ולוחץ עלי.

אני אפילו לא יודעת להסביר את הפחד הזה.רק המילים "שינוי" ו"אחריות"גורמים לי לרעוד.

יכול להיות שאני עוד מרגישה ילדה, ומצידי להמשיר את הקשר עד שאני ארגיש שאני מוכנה אבל זה לא יהיה פייר מצידי במיוחד שאני דתיה ובקשר כזה יש מספיק בעיות..וזאת ועוד שהוא כבר לא יסכים להישאר איתי בקשר בלי שכבר נקבע מועד לחתונה ונודיע למשפחות(ואני בהחלט מבינה אותו!) בנוסף לכל זה אני ממש מפחדת לספר זאת להוריי משום שלטענתם אני יכולה להשיג מישהו יותר טוב..

(אני יודעת שעל אהבה צריך להילחם ובכל זאת זה ההורים שלי,זה לא כזה פשוט..)

רוב האנשים שדיברתי איתם על זה אמרו לי שצריך לקפוץ למים וכבר לומדים לשחות אבל זה לא קורה בשטח. גם ניסינו להיפרד עד שאני אהיה מוכנה לחתונה וזה פשוט לא קורה בפועל (אנחנו גם שכנים..)בקיצור אני כבר ממש מיואשת נמאס לי מהמצב הזה..בסוף אני מפחדת שזה יימשך ככה כמה שנים עד שכבר לא יהיה בררה וניהיה חייבים להתחתן אבל חבל על השנים האלו..אם תוכל לעזור לי איך שהוא אני אשמח ואודה לך על זה מאוד מאוד!!

תשובה

בס"ד

ראי נא. המצב שלכם הוא לא כל כך פשוט. מצד אחד זה נראה שאתם "זוג משמים" אבל יש כמה דברים שצריך להסדיר גם "בארץ" כמו הנושא הדתי.

זה לא כל כך פשוט לקיים בית כשאת דתיה והוא לא ממש דתי. איך תפטרו את כל הבעיות שיצוצו בחיי הנישואים?
זה לא נפטר מאליו.

את גם צריכה להבין שאף אחד לא יקבל הכרעה במקומך. גם לא ההורים שלך.

יש צורך להכריע!!

זה שתשאלי עוד רבנים זה לא יעזור לך. אפילו אם תלכי לאלף רבנים זה לא יחסוך לך את הצורך לקבל ולבצע את ההחלטה.

לכן השאלה שאת שואלת אותי אינה שונה בהרבה ממה ששאלת רבנים במדרשה שלמדת בה ואמרו לך להתחתן.

אני לא אומר לך להתחתן או לא. אינני מכיר אותו. מה שאני אומר לך זה שגם הוריך לא יחליטו במקומך. בקיצור - קחי את עצמך בידים והחליטי כן או לא?

את הרי תהיי חייבת לעשות זאת באיזה יום, ובנתיים עלולים להיות כמה וכמה בעיות בינכם וגם אולי הוא לא כל כך יחכה לך. למה לדחות הכרעה שחייבת להיות?

קבלי אותה עכשיו!!

ההגיון אומר להתחתן ובלבד שהבחור יעשה משהו בנושא הדתי. אולי שילך למכון מאיר עד החתונה. אולי לשיעורי תורה על מנת שיבין מהו בית דתי שאליו הוא נכנס.

בקיצור נראה מהמכתב שאת צריכה להתחתן איתו - רק שהייתי מציע ליתר בטחון לדבר עם מי שמכיר את הבחור שהוא יתן לך עצה סופית.

בהצלחה

כתבות נוספות