שאל את הרב

האם העולם הבא שלי בסכנה?

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 29/07/03 15:31 כט בתמוז התשסג

שאלה

שלום

שמעתי בשיעור תורה מסוים שלא בטוח שלכל אחד יש עולם הבא עד כדי כך שאחד האמוראים או אחד מהתנאים שאל משהו כמו "מה אני לעולם הבא"

ואני ב"ה משתדל לעבוד את הקב"ה קלה כבחמורה,לא שח"ו אני מתגאה בזה אבל באותו רגע ששמעתי את זה הייתה לי חלישות דעת נוראה ונראה לי שאמרתי לעצמי משהו כמו חבל על מצוותי שעשיתי.

האם כל מצוותי ח"ו נאבדו לי??

תשובה

בס"ד

אתה חושב שהקב"ה מחפש דרך להתחמק מלתת לנו שכר?

הנביא ישעיהו אומר שהקב"ה "חפץ למען צדקו" של עם ישראל וחכמינו אמרו שהקב"ה "רוצה לזכות את ישראל" ולכן איך צריך לחיות בחשש ובפחד - ח"ו - שמא הקב"ה ימצא סיבה להתפטר מתשלום על מצוותיך.

בקיצור:
אינך צריך להיות בחלישות דעת, אתה צריך להיות רק בשמחה שיש לך אלוקים שכל כך אוהב אותך.
ומה שאמר אותו רב וסיפר על אחד האמוראים - אמר נכון - כיוון שיש אנשים שעשו הרבה מצוות אבל מזלזלים באחרות ומסכנים את עתידם.
למשל: מי שמתפלל כל יום ג' פעמים ומדבר לשון הרע בקביעות או מלבין פני חבריו.
כנגד אלו נאמרו הדברים.
ואותו אמורא רצה ללמד לאחרים, וכיצד יעשה?
דיבר על עצמו - ומימלא אחרים לומדים.
ואתה ההוכחה.

לכן- אחי, הייה בשמחה ותמשיך לעבוד את ה' שלא על מנת לקבל פרס.

וראה פסיקתא רבתי:
לדוד משכיל אשרי נשוי פשע כסוי חטאה זש"ה נשאת עון עמך [כסית כל חטאתם סלה] (תהלים פ"ב ה') אתה מוצא ביום הכפורים בא שטן לקטרג את ישראל והוא פורט את עונותיהם של ישראל ואמר רבונו של עולם יש באומות העולם מנאפים וכן בישראל יש באומות העולם גנבים וכן בישראל והקדוש ברוך הוא פורט את זכיותיהם של ישראל מהו עושה נוטל קנה של מאזניים [ושוקל] את העונות כנגד הזכיות והם נשקלים העונות והזכיות אילו כנגד אילו ושתי הכפות של מאזנים נמצאים מעויינות והשטן הולך להביא עונות וליתן בכף העונות ולהכריעה מה הקדוש ברוך הוא עושה עד שהשטן חוזר ומבקש עונות הקב"ה נוטל את העונות מתוך הכף ומטמינם תחת פורפירה שלו והשטן בא ואינו מוצא שם עון שנאמר יבוקש עון ישראל ואיננו (ירמיה נ' כ') כיון שהשטן רואה כן אומר לפני הקדוש ברוך הוא רבונו של עולם נשאת עון עמך אתמהא כיון שראה דוד כך אמר היאך נושא עון ומכסה חטאתם התחיל משבחם אשרי נשוי פשע כסוי חטאה:

סדור תפלה - נוסח ספרדי - סדר נפילת אפים
[אֵל מֶלֶךְ יוֹשֵׁב עַל כִּסֵּא רַחֲמִים וּמִתְנַהֵג בַּחֲסִידוּת. מוֹחֵל עֲוֹנוֹת עַמּוֹ מַעֲבִיר רִאשׁוֹן רִאשׁוֹן. מַרְבֶּה מְחִילָה לַחַטָּאִים. וּסְלִיחָה לַפּוֹשְׁעִים. עוֹשֶׂה צְדָקוֹת עִם כָּל בָּשָׂר וְרוּחַ. לֹא כְרָעָתָם לָהֶם גּוֹמֵל. אֵל הוֹרֵתָנוּ לוֹמַר מִדּוֹת שְׁלֹשׁ עֶשְׂרֵה. זְכֹר לָנוּ הַיּוֹם בְּרִית שְׁלֹשׁ עֶשְׂרֵה. כְּמוֹ שֶׁהוֹדַעְתָּ לֶעָנָו מִקֶּדֶם. וְכֵן כָּתוּב בְּתוֹרָתָךְ. וַיֵּרֶד יְדֹוָד בֶּעָנָן וַיִּתְיַצֵּב עִמּוֹ שָׁם. וַיִּקְרָא בְּשֵׁם יְדֹוָד. וְשָׁם נֶאֱמַר:]




כתבות נוספות