שאל את הרב

האם המבול היה בכל העולם?

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 20/06/10 13:06 ח בתמוז התשע

שאלה

שלום!

יש לי שאלה בקשר לתיבת נח:אומרים שההוכחה לתיבת נח זה שכל העמים כתבו את זה בספריהם וזה לא הגיוני שזה המצאה.מזה לומדים שזה היה בכל העולם.וראיתי את הניגוד לשאלה זו ששואלים איך זה הגיוני שהיה מבול בכל העולם הרי זה לא הגיוני שהמים יהיו 15 אמות מעל הר האוורסט וענו שם שזזה היה רק במקום חלקי ולא בכל העולם..איך זה מסתדר?!במקום אחד כתוב שזה היה רק במקום חלקי ובמקום אחר בכל העולם??תודה מראש..ואם אפשר לענות בדחיפות..

תשובה

בס"ד
שלום רב,
ראשית מי שברא עולם, כולל את האוורסט, יכול גם לחולל מבול שיכסה את האוורסט.
במשך ההיסטוריה של המדע היו דברים שנראו מוזרים וכלל לא הגיוניים ולאחר מכן התקבלו כדרך המדעית הנכונה. אחת הדוגמאות לכך היא התאוריה בדבר תנועת היבשות שנראתה תחילה הזויה וכיום נחשבת להסבר הגאולוגי המקובל ביותר.
אפשר שכיסוי האוורסט במים נראה לך לא הגיוני (מהיכן יגיעו כל כך הרבה מים? וכד´) אבל אולי עוד מעט יגלו שיש מקורות מים מחוץ לכדור הארץ (כוכבי השביט הם בעצם גושי קרח ענקיים) שלעיתים משפיעים גם עלינו או תגליות אחרות שיבהירו את העניין.
שנית אפשר גם שהתורה לא מתכוונת לכל כדור הארץ אלא לאותו עולם מיושב שהתפשט מאז בריאת אדם הראשון והקיף פחות או יותר את האזור שמבבל ועד מצרים. אפשר שהיו כאן שטפונות אדירים שסחפו כל דבר וכיסו את האזור במים.

קראתי לא מזמן על ממצאים מהים השחור שמעידים על שיטפון ענק שהיה באזור - אינני זוכר כרגע פרטים מאותו מאמר.

כתבות נוספות