שאל את הרב

האם אני יכול להיות המשיח?

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 20/08/03 02:59 כב באב התשסג

שאלה

שמעתי שיש מדרש האומר שהמשיח נולד בט' באב-האם זה נכון? כי אם כן, אז זה סותר את העובדה שלכל אחד יש את הפוטנציאל להיות משיח!

תשובה

בס"ד

לא לכל אחד יש פוטנציאל להיות משיח - הוא צריך להיות משבט יהודה. ומי שהוא כהן או לוי לא יכול להיות משיח. אבל כל אחד יכול לסייע בהבאתו. לעשות את המעשים הנכונים לשם כך.

ובגמרא שבת דף קיט/ב
"אמר רב יהודה אמר רב מאי דכתיב "אל תגעו במשיחי ובנביאי אל תרעו"?
אל תגעו במשיחי - אלו תינוקות של בית רבן.
ובנביאי אל תרעו - אלו תלמידי חכמים.

לימד אותנו רב יהודה בשם רב כי כל תלמיד בבית הספר הלומד תורה – הוא משיח קטן. וכל תלמידי חכם גדול הלומד בישיבה הוא נביא. כי חכם עדיף מנביא. ובתי המדרש המגדלים ילדים לתורה מביאים ומאיצים את ביאת המשיח יותר מכל דבר אחר.

ומה ששמעת על כך שהמשיח נולד בתשעה באב הוא מדרש רבה איכה פרשה א פסקה נא
"עובדא הוה בחד בר נש דהוה קא רדי געת חדא תורתיה עבר עלוי חד ערבי א"ל מה את א"ל יהודאי אנא א"ל שרי תורך ושרי פדנך א"ל למה א"ל דבית מקדשון דיהודאי חרב א"ל מנא ידעת א"ל ידעית מן געייתא דתורך עד דהוה עסיק עמיה געת זימנא אחריתי אמר לו אסר תורך אסר פדנך דאתייליד פריקהון דיהודאי אמר ליה ומה שמיה אמר לו מנחם שמיה ואבוי מה שמיה אמר ליה חזקיה אמר ליה והיכן שריין אמר ליה בבירת ערבא בדבית לחם יהודה זבין ההוא גברא תורוי זבין פדניה והוה מזבין לבידין דינוקין עלל לקרתא ונפק לקרתא עלל למדינה ונפק למדינה עד דמטא לתמן אתיין כל כפריא למיזבן מיניה וההיא איתתא אימיה דההוא ינוקא לא זבנת מיניה אמר לה למה לית את זבנת לבידין דינוקין אמרה ליה דחשייה קשיי לינוקי אמר לה למה אמרה ליה דעל ריגלוי חרב בית מקדשא אמר לה רחיצין אנן במריה עלמא דעל ריגלוי חרב ועל ריגלוי מיתבני אמר לה את הוי נסיבא ליך מן אילין לבידין דינוקיך ולבתר יומין אנא אתי לביתך ונסב פריעיך נסבה אזלה לבתר יומין אמר האי גברא איזיל ואיחמי ההוא ינוקא מאי קא עביד אתא לגבה א"ל ההוא ינוקא מאי קא עביד אמרה ליה לא אמרית לך דחשיה קשיי אפי' על רגליה נחשיה דמן ההיא שעתא אתיין רוחין ועלעולין טענוניה ואזלין להון אמר לה ולא כך אמרית לך דעל ריגלוי חרב ועל רגלוי מתבני.
א"ר אבון למה לי ללמוד מן ערביי? ולא מקרא מלא הוא? דכתיב (ישעיה י') "והלבנון באדיר יפול וכתיב בתריה (שם י"א) ויצא חטר מגזע ישי ונצר משרשיו יפרה"

ובכן משמעות הענין הוא שאין רגע אחד בלי גאולה. מיד בחורבן של בית המקדש אלוקים טורח להחזירו אלינו מחדש.

בהצלחה

כתבות נוספות