שאל את הרב

האם אלוקים הוא חייזר?

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 30/06/02 18:12 כ בתמוז התשסב

שאלה

א.שלחתי שאלה לרב לפני יותר מחודש (בעניין עולם הבא והגזמה דתית) רציתי לדעת אם במכוון הרב לא ענה לי. ואם כן למה?

ב.בקשר לשאלה האם אלוקים הוא חייזר לא הבנתי את תשובת הרב,

https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=7724

נכון שלא בונים עולם על אולי אלא על עובדה אבל שאלקים ברא את העולם זה לא עובדה ולפי דעתי כמו שיש סתירות שאלוקים הוא חייזר יש סתירות גם שאלוקים ברא את העולם ונכון שחז"ל ניסו לתת תשובות לשאלות אילו וקראו לזה "מחשבת ישראל" אבל גם בחלק מהתשובות שלהם יש הדחקות לשאלות על התפיסה היהודית ואני יכול להביא דוגמאות. (אך לא אביא כרגע)

ג- עוד דבר גם אם נצא נקודת הנחה שאלוקים ברא את העולם זה עדיין לא מוכיח את התורה כנכונה ואולי האלוקים שבתורה הוא חייזר שבשביל בני האדם הפרימיטיביים במובן מסוים הוא נראה להם כאל.

ד- בכל מקרה אם הרב ישים לב בעשרת הדיברות כתוב "אנוכי ה אלקיך אשר הוציאתך מארץ מצריים" ולא אשר ברא את העולם אולי דבר זה נובע שיש שני אלקים בתורה האלקים שברא את העולם ואלוקים שהתגלה לעם ישראל.

בכל מקרה הרב בטח יגיד לי תראה כמה אולי יש בתיאוריה המוזרה שלך נכון יש הרבה אולי בתיאוריה המוזרה הזו אבל גם ביהדות אין עובדות מוכחות.

תשובה

בס"ד

א- זה ממש נדיר שאני לא עונה למישהו על שאלות. אפילו אם אני ממש לא מסכים עם השואל ודרך שאלתו. אבל לפעמים יש כל כך הרבה שאלות עד שאני לא מספיק לענות על כולם מיד. לכן יש זמנים שאני לא מקבל שאלות חדשות עד שאסיים את כל הישנות. האמן לי אבל אני משתדל לענות על כולם.

ב- אני לא מבין מה זה "חייזר" האם הכוונה למישהו "חי" מהעולם העליון שהוא "זר" לנו - עם בינה מאד גדולה שברא את עולמנו?
אם נניח שכן, האם זה פוטר לך את השאלה מי ברא את אותו חייזר? הרי בסוף יש משהו מעל כל הנבראים.
אם כוונתך שה"חייזר" הזה מקור כל החיים עלי אדמות והוא "חי" וכו'. זה מקובל עלי לחלוטין שהבורא האמיתי הוא "חי" ממש ולא סתם "חי" - אלה "חי העולמים". אבל למה "זר"?
הרי הוא ברא אותנו והוא רוצה בנו ואוהב אותנו למה "זר"?

המילה "חייזר" לא משנה את עצם הידיעה שלא יכול להברא עולם כל כך מורכב וכל כך מלא חכמה אין סופית מ"לא כלום"?

גם אם נלך עם המילה הזו - "חייזר" תגלה שאתה מגיע למקומות מענינים.
שים לב ה"חייזר" הזה הוא כל כך חכם לא רק על "פרמיטיבים" מדורות עברו אלא גם עלי ועליך. הוא ברא מליארדי כוכבים בכל גלאקסיה ובסך הכל מליארדי גלאקסיות. שכפי שאתה בודאי יודע הם מסודרת בסדר מופלא ולא זרוקות כך סתם בחלל. כבר גילה קופרניקוס שיש חכמה עצומה במרחקים שבין כוכב לכוכב ובמהירות סיבובו ויש נוסחה מיוחדת לחשב את המסה שלו. הכל מחושב לא רק בכוכב אחד – הכל בכל הכוכבים.
בכל כוכב!! יש מספר עצום של אטומים של אחד מהם מכיל חכמה עצומה ואנרגיה עצומה עד כדי כך שאם רק תנסה לתאר במחשבתך כמה חכמה יש כאן וכמה אנגריה טמונה כאן - הראש לא יכיל את העוצמה רק מהמחשבה. כל שכן וכל שכן מהמעשה.

ה"חייזר" הזה הוא חזק כל כך שהוא יכול ל"הרים" ולסדר את הכוכבים במקומותיהם. הרי לא יעלה על דעתך שהכוכבים קבעו לעצמם מסלול בתיאום עם כוכבים אחרים ובהתאמה לכל הגלאקסיה שלהם ולכל היקום. אם מישהו סידר אותם במקומתיהם ברקיע. הוא צריך להיות מספקי "חזק" להזיז אותו.
חשוב רק על המאמץ הכרוך בקביעת השמש במקומה. זה לא כל כך פשוט – צריך מישהו מאוד מאוד "חזק" וגם מאוד "חסין אש" על מנת להציב את השמש במקומה. לא רק השמש הקטנה של מערכת השמש. אלה כל השמשות. חשוב על זה שה"חייזר" שלנו צריך להיות משהו מאוד מיוחד בחסינות אש שלו.

חשוב על כך שה"חייזר" הזה הוא מכיל התוכו את כל הכוכבים הללו שאנחנו אפילו לספור אותם לא יכולים. לראות אותם לא יכולים.
להגיע אליהם? מי חושב בכלל.
לנו אין מספיק זמן חיים לנסוע מאה מליון או מאה מלייארד שנות אור.

והוא - ה"חייזר" שלנו המציא את כולם. את כל המליארדים הרבים של הכוכבים. הציב אותם במקומם. מגיע אליהם במהירות הרבה יותר גדולה משלנו.
הוא כנראה משהו מהיר מאוד. יותר מהאור. יותר ממה שאנחנו מכירים.
אני יודע שיש הרבה שקשה לנו לומר שיש מה שאיננו מכירים אבל כשמסתכלים קצת על הכוכבים מוכרחים להודות שיש עוד הרבה הרבה שאנחנו לא מכירים. לא רק בכמות – גם באיכות.
אגב- אולי ה"חייזר" שלנו נמצא שם כל הזמן. גם פה וגם שם?

ה"חייזר" הזה ברא יצורים חיים שכל אחד מהם מכיל מליארדי תאים שכל אחד מהתאים מכיל חכמה שיכולה למלא כמה וכמה סדרות של אנצקלופדיות.
כל תא - ים של חכמה שכל מדעני העולם מיום שקם מחקר בעולם ועד ימינו. וכל המדענים והחוקרים וראשי פקולטות וקתדראות בכל מכוני המחקר והאונברסיטאות כולם מקצה הדרומי של העולם עד הקצה הצפוני שלו - אם יתקבצו יחדיו לא יצליחו ליצר מעצמם תא אחד חי שכזה שלם.
והאדם - אתה יודע – לא מכיל רק תא אחד כמו אמבות. הוא מכיל הרבה תאים ששונים זה מזה. ולא רק התאים – ראה את החכמה שיש באברים עצמם. ראה משהו פשוט כמו ה"שריר". ראה נא שעד היום לא הצליחו לעמוד לגמרי על תיפקודו של השריר – איזו פעולה כימית מתרחשת בו בשעה הכיווץ והשיחרור. איני מדבר על דבר יותרמורכב כמו ה"עין". לא יודעים בדיוק איך פועלים המדוכים של העין? וכיצד פועלים תאי המוח?. אף על פי שהמדענים אינם צריכים להמציא דבר אלא רק ללמוד ל"קרוא" מה היא החכמה ש"כבר קיימת" בעין או בשריר או בכליות או בלב או במוח או ,,, או ,,,,,
וכל זה שהאברים מתפקדים ביחד בהרמוניה מופלאה. והאדם ביחד עם כל היצורים האחרים שבבריאה מתפקידים בהרמוניה זה עם זה. הפרחים עם הפרפרים. והעצים או בעלי החיים. והמים עם היבשה והשמש עם כולם.
שים לב כל זה הוא חכמה ששיש במציאות. וכל החכמה שיש היום עלי אדמות עדין אינה מתקרבת לחכמה שיש במציאות.

זאת אומרת שה"חייזר" הזה הוא כל כך חכם - יותר מכל המדענים שבעולם גם יחד. הוא לא רק חכם על פרמיטיבים מהדורות הקודמים - הוא חכם גם עלינו.

אגב. הוא לא רק חכם גדול ה"חייזר" הזה. הוא מאוד מאוד "חי". מלא חיוניות. הרי האדם הרי הוא לא רק תאים – הוא מלא חיים. חשוב על כך שהחייזר הזה העניק חיים לשש מליארד בני אדם, ועוד שישים מליארד בהמות וחיות - בעלי חיים. ועוד פי מאה מזה חרקים ציפורים ובעלי כנף. ועוד פי אלף מזה דגים וכל החיים בים. ופי אלף צמחים. ועוד ועוד ועוד ,,,הכל הכל חי ממנו – והחיים האלה הרי שופעים כבר אלפי אלפי שנים.

החיים הללו הם לא רק בדור שלנו. החיים גם לפני מאה ומאתים ואלף ואלפיים שנה. לכל הדבר העצום הזה הוא "העניק" חיים. כנראה שהוא ממש ממש "חי".

חשוב נא שבודאי אני ואתה לא מכיר את כל החיים עלי אדמות ומתחתם ומעליהם. סוף סוף אנחנו מגלים כל פעם עוד עולמות שהיו נסתרים מאיתנו. מי יודע כמה חיים יש בצורות חיים שמעלינו או מתחתינו.
פעם לא שמעו על החיידקים והיום יודעים. מחר או מחרתים יגלו עוד ועוד צורות חיים עילאיות – אתה יכול כמובן לקרוא להם בצורות שונות ("מלאכים"?).

בכל מקרה העיקר הוא שאנו יודעים שהכל הכל הוא
חי.
חי.
חי.
מלא מלא חיים.


אני חושב שאם הוא "חכם" ו"חזק" ו"חסין" ו"מלא חיים" ו,,, ו,,,, ו,,,, והכל הכל יותר מכולנו ביחד. הרבה הרבה יותר. אולי כדאי לנו לשמוע אותו?
זו הסיבה שהתורה מאוד מעניינת אותי.
הרבה הרבה יותר מכל העצות של חכמים קטנים או חכמים בעיניהם.


ד- איך אפשר שלא לשים לב לכך בעשרת הדיברות כתוב "אנוכי ה אלקיך אשר הוציאתך מארץ מצריים" ולא אשר ברא את העולם. כל מי שקורא את התורה שם לזה לב. ובודאי זה נכתב כך על מנת שנשים לב ונתעורר להבין מה טמון פה.
חכמי ישראל בדורות עברו, מהאבן עזרא ועד רבי יהודה הלוי והרמב"ם. שלא "טייחו" שום דבר הסבירו את הענין. תמצית דבריהם היא שלא אני ולא אתה היינו בבריאת העולם ולכן הקב"ה לא פונה אלינו על סמך דברים שלא ראינו במו עיננו. כל האמונה בנויה על מה שראינו בעיננו - פעם זה היה "יציאת מצרים". (עיין במה שכתב רבי יהודה הלוי בספר הכוזרי על ענין זה במאמר ראשון אות א - ל יא)
בימינו זו "גאולת ישראל" חזרתינו לארצנו אחרי אלפים שנות גלות. כל זה קורה בדיוק כמו שכתב ה' בתורה וכפי שנאמר בכל ספרי הנביאים.

מהחיים שלנו אנחנו מתחילם להאמין באלוקים. מהחיים שלנו ולא מסיפורים של דורות עברו.
לכן אומרים קודם "ה מלך" בהווה
אחר כך אומרים "ה' מלך" - בעבר
אחר כך אומרים "ה' ימלוך לעולם ועד" - עתיד.

הכל מתחיל ממה שראינו וחוינו בעצמינו, מתוך זה אנחנו לומדים גם על העבר שלנו – של העולם המחובר אלינו. מתוך ההבנה הזו אנחנו יכולים להעריך יותר טוב מה עתיד לקרוא בעתיד שלנו ושל העולם.

מכל זה אנחנו מגיעים לאהבה גדולה לאלוקים שהוא ממש ממש "חי"!!
אבל ממש ממש ממש לא "זר"!!!


בהצלחה

כתבות נוספות