שאל את הרב

דיני עבודה

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 13/05/09 13:50 יט באייר התשסט

שאלה

שלום לרב !

העניין הוא שעבדתי במינימרקט גדול כ 3 שנים.בעל הבית לא שילם לי במשך כל התקופה שעות נוספות,הבראה ,חופשה ,נסיעות וגם לאחר שפיטר אותי לא פיצויים ,ודמי הודעה מוקדמת.

העסק היה "חברה בע"מ ".

3 שנים חלפו עברו להם בנחת... עד שבעל הבית היתפרץ עליי בחמת זעם וקללות נימרצות כנראה בעקבות עובד אחר שעבד מיחוץ לכותלי החנות..

אמרתי לבעל הבית בנעימות אך בתקיפות שאני לא מוכן שיתבטא אליי בכאלו מילים וקללות נימרצות ועסיסיות..(אגב הוא כהן ששומר תורה ומצוות-לפחות ככה זה נראה מבחוץ..).

ולכן מיד הוא צעק אז אתה מפוטר...לך הבייתה ואל תחזור מחר..

כמובן שיש עדים לכל הנושא הזה.

ומאז הוא לא שילם לי את כל מרכיבי השכר שאמורים להישתלם לי ,מדובר שאני בעל משפחה עם 3 תינוקות כך שהכסף הזה מיועד לכלכלה השוטפת של הבית-שכירות אוכל בגדים וכו'..

לאחר שניסיתי לתקשר איתו בנועם ולהסביר לו שהוא חייב לשלם לי את הכספים שמגיעים לי ע"פ חוק וכל דבר ועניין וכן "ביומו תתן שכרו..."

לאחר מכן נפגשנו במקרה ברלוב ואז הוא צעק אליי "תתבע אותי"...

התיעצתי עם ת"ח והוא אישר לי לתבוע אותו בבית משפט לדיני עבודה.

תבעתי את הבעלים אישית וכן את ה"חברה בע"מ ".

הוא הגיב לבית המשפט שהוא לא בעניין בכלל מכיוון שלא עבדתי אצלו אלא ב"חברה.."ולכן אין לו שום עניין בתביעה שלי..

המשכתי את התביעה מול החברה והיא כוויכול לא שלחה אפילו כתב הגנה-כך שבסיכומו של דבר יצא פסק דין שלהם שה"חברה" חייבת לי את הכסף.

אלא מה שלאחר שעברו 30 יום הכסף לא שולם לי,וזה מאלץ אותי לפנות להוצאה לפועל.הבעייה היא שאין לי כתובת להפנות אותם שיעקלו דברים ולקיים את הצו מבית המשפט. מכיוון שהוא מכר את החנות לאדם אחר ,,,תחת שם עסק אחר. כך שזה יישות משפטית ניפרדת . לציין שהמקום היה השכירות וככל הנראה שאין נכסים או אחיזה כלשהיא בדבר ששוה ערך ע"מ שהכסף שלי יחזור אליי.

לאחר דברים ארוכים אלה אני מבקש לשאות את הרב:האם הוא יכול להיסתתר תחת מסווה של חברה בע"מ ?האם בדין תורה הוא ורק הוא (מכייון שהוא 100% הבעלים של החברה)?

אגב הוא כעת נחשב כפושט רגל אבל החברה נחשבת ע"פ נתונים עדכניים מרשם החברות כ "פעילה".

והוא...הוא נוסע לו על רכב יוקרתי ונוצץ ג'פ טויוטה לנד קרוזר חדשה ומנקרת...והגנן הפרטי שלו מופיע פעמיים בשבוע ע"מ להרים עלה יבש שסרח ונפל לו ע

תשובה

שלום

מה שאתה מתאר הוא נורא.
כמובן, יש צורך לשמוע את שני הצדדים בבית הדין.

אני מבין שהוא לא יתחשב בבית דין רבני, ולכן אני מציע לך לפנות לייעוץ משפטי בהסתדרות העובדים הלאומית -
http://www.hol.org.il/subcat.asp?subid=32#2

בהצלחה

כתבות נוספות