שאל את הרב

דיכאון ..

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 18/09/13 13:42 יד בתשרי התשעד

שאלה

אז ככה שלום כבוד הרב .

הסיפור שלי מתחיל ככה אני כבר כמה חודשים בדיכאון ומועקות עקב דברים רעים שרק קורים לי .. לפני כחודש שמתי קץ לפגם הברית פשוט אמרתי די והתחלתי להתחזק .. דברים כל כך כואבים ופגועים כמו יסורים בנפש ובנשמה קורים לי .. אני פשוט ככה כל היום בדיכאון אני אחד שמתחזק כבר חודש לא פגמתי בברית ואני משתדל רק להתחזק הלכתי לכל הסליחות אני מנסה ממש להתקרב לאבא שבשמיים אבל אני מרגיש שהוא לא רוצה אותי פשוט אני נשבר מכל הלב אני כל יום קורה כמה דברים רעים אני הגעתי למצב שאני רב עם המשפחה שלי אין לי כוח לאף אחד יושב בבית כל היום במיטה שוכב ומחכה לישועה מה׳ מתפלל אליו רוב היום אני בוכה ממש ומתפלל אני כל יום שם צדקה מניח תפילין קורא תהילים ועוש ברכות וכמובן משתדל לברך על כל דבר אני נמנע מלשון הרע נמנע ממחשבות רעות נמנע להסתכל מכמה שפחות דברים לא צנועים רואה הרצאות וכל דבר שמתאפשר לי אני מאמין בה׳ הכי חזק שאפשר אני מדבר אליו אתמול אפילו הרהרתי תשובה ולקחתי על עצמי להשתדל להתחזק כמה שיותר ובלי נדר לשמור שבת והתחלתי ללכת עם ציצית ותהילים איתי אני כל כך שבור מבפנים כל יום אני בדיכאון יותר קשה ויצר הרע גם ככה מקשה עלי הוא גורם לי כל פעם לנסות לפגום בברית אבל אני עוצר את עצמי קם ופשוט ממשיך להתחזק למרות כל הדיכאון והדברים הרעים שקורים לי מרגיש שה׳ בכלל לא מתייחס אלי וכל התפילות הבכי שלי הכל הולך לשווא מרגיש שחרב עלי עולמי אבא שלי נפטר לפני 5 שנים הגעתי למצב שאמרתי לאמא שלי שונא תמשפחה הזאת נמאס לי מכולם פה וגם כן אבא הזה הלך השאיר אותי ככה למה אכפת לו מה איתי ומה המצב שלי בטח טוב לו למעלה הוא רגוע אני לא צריך אותו ושלא יהיה אבא שלי לא צריך אותו פשוט אמרתי דברים שאני מצטער עליהם זה מתוך כאב נורא וסבל שאני חווה.. תודה כבוד הרב על שהקשבת ..

תשובה

בס"ד
שלום רב,

ד' עוזר למי שעוזר לעצמו:
אם אדם רעב והוא רק מתפלל - ד' לא ישלח לו לחם.
ד' יעזור לו אם הוא ילך לעבוד ולהתפרנס כדי לקנות לחם.

אם אדם צריך להגיע לירושלים והוא ישכב במיטה ויתפלל ד' לא יביא אותו לירושלים.
אם הוא יצא לדרך וינסה להתקדם ככל יכולתו - אז ד' יעזור לו.

גם אצלך לשכב במיטה ולהתפלל זה לא פתרון, זה גם לא אמונה אמיתית.
מי שמבקש עזרה מד' חייב לעשות הכל כדי לעזור לעצמו.
לכן אתה חייב להתחיל לעזור לעצמך.

לפי מה שאתה מתאר, עוברות עליך שנים כואבות מאוד. האבדן של אביך גרם לך קשיים רגשיים גדולים. אתה צריך טיפול בקשיים ובכאבים הללו.

מי שסובל בגוף הולך לרופא שידריך אותו ויסייע לו להתרפא.
מי שסובל ברגש הולך לפסיכולוג שידריך אותו ויסייע לו למצוא מרגוע לרגשותיו.

למרות כל הקשיים שלך אתה ממשיך בהתחזקות - אתה ראוי להערכה עצומה על כך, אני בטוח שד' רואה זאת ומתפעל ממך.
בנוסף לכל התפילות, הבקשות וההתחזקות הנפלאה שאתה עושה, אתה צריך גם לפעול בדרך מעשית - מי שמטפל בקשיים רגשיים זה פסיכולוג. אתה חייב לפנות לפסיכולוג שיסייע לך לקבל את כל הברכה שד' יכול לשלוח לך ולמצוא מרגוע ושלווה לעצמך.
בהצלחה!

כתבות נוספות