שאל את הרב

דחחוווף!! שירות לאומי ומשפחה! דחוף מאוווד!

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 21/02/12 01:43 כח בשבט התשעב

שאלה

שלום כבוד הרבה.. אני מקווה לכבוד הרב יהיה זמן לקרוא את כל!! ישלי שאלה קצת דחופה...

אני חייבת עצה דחופה מה לעשות

אני רוצה בעז"ה לעשות שנה הבאה שנת שירות לאומי

אך הרצונות שלי מתנגשות עם רצון הורי... אימי נגד נגד נגד שירות לאומי ובכלל נגגד כל הזרם הדתי לאומי... אמא שלי בעקרון חזרה בתשובה והתחתנה עם אבא שלי שהוא בוגר מרכז הרב. אבא שלי דתי לאומי ציוני לכל דבר אמא שלי בשנים האחרונות החליטה לשנות את הכל החליטה שהיא מתקרבת לכיוון של חב"ד והחליטה שכולם צכים להסחף איתה ולא לכולם בבית הדרך הזאת מתאימה.. לאבי למשל זה ממש לא התאים אבל היא ממש לא ראתה בעניין ופשוט עשתה ככל העולה על רוחה. שינתה את כל סדרי בראשית בבית ממנהגי פסח ועד לבוש חבדי לאחר הבר מצווה של אחים שלי...

בקיצור מהרגע שהיא נכנסה לבועה הזאת של חב"ד הכל נהרס בבית.. אין שלום בית אין שמחה כמו פעם אין שיתוף אין כלום, היא לא באה לקראתינו היא חשבת שזה קל לנו! האורח חיים שלנו בבית היה דתי לאומי לכל דבר! היום היא לא מוכנה לשמוע על זה בכלל... ואבא שלי לא מסכים לזה. זה גורם כבר כמעט לגרושים.. טוב לומשנה כל הסיפור אני ילך לעניין! אני רוצה שירות ואמא שלי מצדה תזרוק אותי מהבית והעיקר שאני לא יעשה שירות לאומי.. אני לא יודעת מה לעשות! שירות לאומי זה החלום שלי זה הדבר שאני הכי רוצה בעולם! אני לא ראה את עצמי שנה הבאה לא בת שירות.. אבל אני לא יודעת מה לבחור זה או שירות או משפחה! מה כבוד הרב מציע?

אני כל היום רק חושבת על זה זה ממש מפחיד אותי.. אני ירדתי בגלל זה מבחינה לימודית ואני מפחדת שידברו איתי על שנה הבאה כי אני מפחדת שאא שלי תדע שאני רוצה שירות לאומי כי היא ממש מכושפת היא יכולה להגיד לי או שירות או בית! וזה בחירה גורלית! אחותי שרוצה להתחתן בעז"ה בקרוב, רוצה הסדרניק ואמא שלי ממש צועקת עליה כל הזמן ואמרת לה אם את רוצה הסדרניק אז אני לא עוזרת לך בכלום תשכחי ממני וכו".... רק אם תתחתני אם חבדניק את תרווחי אני יעזור לך בהכל וזה...!!

אני כבר לא יכולה ככה!!

אחי לומד בישיבה של חב"ד בעל כורחו, הוא רצה ללמוד במרכז הרב כמו אבי אבל אמא שלי לא נות לו הוא כל היום בוכה בישבה ועכשיו כבר חודש הוא בבית אבל אמא שלי מעדיפה ככה העיקקר לא מרכז הרב.. זה שנה שנייה שלו בישבה, סליחה אבל הוא היה עושה במיטה בפנימיה מרוב עצב ואי רצון להיות שם!

א

תשובה

בס"ד
שלום רב,

מלבד הקושי של 'שרות לאומי', את מציגה תמונה מורכבת מאוד ביחסים בבית. כואב מאוד - שהכל באמת מתוך כוונה טובה, להגיע לעבודת ד' בדרך הראויה ביותר.

מעבר לשאלת השרות לאומי שלך, יש את ענין מציאת בן זוג לאחותך ואת הלימודים של אחיך, נראה שצריך להגיע לאיזו הסכמה כיצד יתנהל הבית. כיצד לפשר בין הדרך של האבא והדרך של אמא וכיצד אתם הילדים, תבחרו את דרככם בחיים.

צריך להציע להורים שלכם לפנות למישהו שיסייע לקבוע התנהלות שמקובלת על שניהם. יכולים לפנות לרב שמקובל על שניהם. (יש מושג שנקרא 'בוררות זבל"א' כל צד מביא נציג, שני הנציגים דנים ומתפשרים) אפשר להציע שאבא שלך יבקש רב מהזרם של "מרכז" ואמא שלך תבקש רב מחב"ד ושני הרבנים ידונו ויציעו יחד דרך התנהלות למשפחה שלכם.

דין כבוד הורים לא מחייב אותך ולא את אחותך להסכים לדרישות של אמכם. אבל בשונה מאחותך - החלטה על שנת שרות לא דומה להחלטה על נישואים.

את צריכה להביא בחשבון את המחיר שיהיה להחלטה שלך על שרות לאומי, בניגוד לדעת אמך. בכל מקרה אני מציע שתתיעצי עם אבא שלך ותראי מה עמדתו בענין.

בסופו של דבר זו החלטה שלך, אבל יש לה השפעה גדולה ביחסים עם אמא שלך - זה נוגע אליך בפרט ואל כל הבית בכלל. אפשר אולי להגיע לפשרה שלא תצאי למקום רחוק אלא תעשי שנת שרות תוך כדי מגורים בבית.

כתבות נוספות