שאל את הרב

דחוף!!

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 10/10/05 15:38 ז בתשרי התשסו

שאלה

שלום הרב אני בחור בישיבת ההסדר ... כיום אני משרת בצבא ב...

אני כבר קצת יותר משנה וחצי בצבא ואני אמור לחזור לישיבה אחרי סוכות לאחר שהארכתי שירות כמה פעמים. אני עומד בפני התלבטות כרגע האם לחזור לישיבה או לא. יש לי חברה קרוב לשנתיים ואני מאמין שעוד שנה שנה וחצי לערך בע"ה נתחתן בצבא יש לי תנאים טובים אני מגיע בשעה 9 והולך הביתה ב4 בצהריים ההתלבטות העיקרית שלי היא בין חיים נוחים מבחינה כלכלית בצבא לבין לימודים בישיבה,ברור שלי שאני לא ימשיך בישיבה יותר משנתיים כך גם הורה לי רב כך שאני ייצא ללימודים אקדמאיים מתישהוא אך השאלה היא על השנתיים הקרובות בצבא אני נהנה ויש בו את היתרונות כמו שאמרתי ומאידך גם בישיבה יש את היתרונות שלה כמו גם החסרונות בכל מקום בצבא ובישיבה..איני יודע מה להחליט ואשמח לשמוע ממך תשובה בהקדם.

בתודה

תשובה

שלום וברכה
אני כמובן מתקשה לתת עצה למי שאיני מכיר, ואיני יכול ליטול על עצמי את האחריות לחייו.
אוכל לומר לך רק דבר אחד:
מניסיוני למדתי כי אין תחליף להקמת בית של תורה בהיכלה של ישיבה. יכולים התנאים החומריים להיות טובים יותר במקום אחר ובדרך כלל הם כאלה, יכולה הנוחות להיות גדולה יותר במקום אחר, יכול הכל להיות טוב יותר במקום אחר, מלבד דבר אחד: הקמת בית על בסיס תורה במקום תורה.
מעבר לכך, לא רק טובתכם האישית עומדת כאן כי אם גם המשימה להצמיח בתים של תורה בעם ישראל, מתוך לימוד ישיבתי ומתוך הכרה כי גם להולכים ללימודים אקדמיים ישנו יעד גדול בהצמחת אנשי תורה ועבודה. היכן תהפוך להיות איש תורה ועבודה אם לא תבנה את עצמך בתורה במשך הזמן הארוך ביותר האפשרי ?
על כן, טוב יהיה כי נקודת המוצא שלך תהיה לבנות את ביתכם בישיבה. אם זה לא יהיה אפשרי בשום אופן זה משהו אחר, אך תתאמצו מאוד שזה יהיה חלק בלתי נפרד מהבית שאתם מקימים, ואז תחיו חיים אמיתיים יותר.

כל טוב ושנה טובה

כתבות נוספות