שאל את הרב

דחוף- חבר שלי בגד באישתו

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 18/12/06 09:31 כז בכסלו התשסז

שאלה

שלום רב

לאחרונה דיברתי עם חברי לעבודה (שהוא לא דתי אבל גם לא ממש חילוני, אדם מאמין אבל מבולבל קצת) דרך אגב אני ממש דתי (אבל צריך עוד הרבה חיזוק, חוזר בתשובה) והוא סיפר לי שהוא בגד באישתו עם אישה נשואה אחרת ורצה להתגרש מאישתו ולחיות עם האישה האחרת. הדבר מאוד כאב לי ושחוחחתי איתו ארוכות על הנושא. הסברתי לו כמה הנושא חמור ולבסוף שכנעתי אותו להמשיך עם אישתו, לפתור את הבעיות בינו לבין אישתו ולשכוח את האישה הנשואה השניה.

שאלתי היא האים נהגתי נכון? הוא לא ילך לרב להתיעץ, איךאני אמור לעזור לו בכדי לשקם את המשפחה ושלא חלילה שוב הכל ידרדר?

תודה על העזרה.

תשובה

שלום וברכה
איני מכיר את המקרה, וגם אם הייתי מכיר אני לא בטוח שהייתי יודע מה לעשות. ברם, בדרך בה אתה הולך נראה שאתה הולך בדרך נכונה.
השקעת מאמץ רב כדי להדריך אותו לקדש את הברית בינו ובין אשתו, ולחדש את החיזור ביניהם, ולשכוח את אישה השניה. בוודאי שזה הוא הדבר הנכון לעשות, וזה מה שהיית צריך לעשות. עכשיו אתה צריך להאיר לו פנים כל הזמן, ולעודד אותו לפעול באופן מתמיד כמחזר אחרי אשתו - שוב לקנות דברים, שוב לצאת ביחד לאירועים המחזקים את הקשר ביניהם וכדו'. כל מה שיבין יותר שזוגיות צריך לבנות באופן מתמיד ולא לחשוב כי אם הייתה חתונה אזי נגמרה העבודה - יעזור לו לבנות עוד ועוד את הקדושה שבביתו, ולהשכיח את הטעות הגדולה שעשה.

כל טוב ויישר כוח

כתבות נוספות