שאל את הרב

גיל הנישואים - ותקופת ההיכרות

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 03/07/02 16:44 כג בתמוז התשסב

שאלה

ב"ה

כבוד הרב, שלום.

רציתי להגיב לתשובה שכתבת בנושא הנ"ל.

א. לא ממש הבנתי למה לא פירטת מדוע אתה חושב שצריך להתחתן מוקדם, וחבל.

https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=9496

ב. נראה לי מיותר לעודד בנות להתחתן בגיל צעיר. נוצר מכך מצב עגום בו בנות צעירות שלא ממש מבינות הרבה בנישואין ובכלל, מכניסות את עצמן למערכת מורכבת שרק גומרת לבנות אלו בעיות קשות, שלא ניתן לצאת מהן.

אני לא מבינה לשם מה החיפזון להתחתן כ"כ מוקדם..., זה לא שאני מתה מחר, יש לי את כל הזמן שבעולם להכיר את הבנאדם שאני באמת אוהב, ולא אחד שאני אכיר בתוך 7\8 פגישות, שעם כל הכבוד וההערכה, ממ'ס פגישות בודדות לא ניתן להכיר בנאדם לעומק. מה שקורה מהפזיזות הזו, זה שבנות צעירות נקלעות למצבים שאין להן דרך לצאת מהם.

הרבה פעמים קרה שבנות התחתנו עם בנים, שרק לאחר החתונה התגלו כאחרים לגמרי. אז נכון שזה לא קורה לכולם. אבל גם בשביל הסיכוי הלא כ"כ קטן הזה, שווה לחכות, וממש לא צריך למהר, בטח שלא לזרז בנות אחרות להתחתן בגיל צעיר (בעיקר כשזה ללא סיבה)

תשובה

בס"ד

לבת אל

שלום

לא פירטתי בתשובה את כל הסיבות לדעה כי נישואין צמוד לגיל עשרים (מימין ומשמאל) הם הזמן הנכון. לא פרטתי - כי פרטתי בתשובות אחרות שהבנתי משאלתך (הקצרה) כי קראת אותן. אז אני מתנצל על כך.
ראי
https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=4170
וראי
https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=4057

אם תחפשי באתר זה את המילה "גיל" או "נישואין" בודאי תמצאי עוד תשובות בענין.

לעצם השאלה אני עונה לך בעיקר מהנסיון שנצטבר אצלי כרב שמלווה זוגות רבים בהתלבטויות בחתונה ולצערי גם בבעיות ובגירושים.

היכרות ארוכה - אינה ערובה לנישואין מוצלחים - להפך. זה לא כל כך משנה מה הסיבה לכך - העיקר שזו עובדה!!

היכרות חפוזה - היא אסון. מהסיבות שמנית בשאלתך. ואפילו אם החתן והכלה הם כליל השלמות - במהלך הנישואין עלול להכנס ללב של אחד מהם חשש שמא הוא לא בדק היטב לפני החתונה והספק הזה הוא מכרסם ומאוד לא נעים ומאוד לא בונה. לכן נותנים לכל הספקות לעלות לפני ההחלטה. ועדין אני יכול להבטיח לכולם (כמעט) שהספקות חוזרים ועולים אחרי ההחלטה, וזה בסדר. כך העולם נבנה. לאט לאט הם נעלמים ובאה שמחה גדולה.

היכרות מאוזנת - היא הנכון. כמה זה מאוזנת?
שלושה חודשים עד חצי שנה. וגם זה לא במסמרות של ברזל כי יש חריגים לכאן ולכאן. העיקר להרגיש אמון ושלמות. העיקר לברר היטב על בן\בת הזוג ולהתפלל טוב אל ה'.

למה תפילה? כי גם מישהו שהכרנו שנה שלמה יכול להשתנות. ואפילו אם הכרנו אין אנו יודעים איך הוא יגיב במצבי לחץ הבאים מידי פעם במהלך חי הנישואים?
ואם הלחץ יהיה גדול מכפי שחשבנו - מה יהיה?

פחדים מיותרים משתקים את האדם. ולכן אין להעלות אותם סתם. אם הם עולים - בודקים אותם ורואים אם יש להם שורש ומקום.
אם לא - דוחים אותם החוצה.
אם כן - מבררים מה ערכו של השורש ומחליטים.
לא מעלים סתם חששות וספקות. כי בדרך זו לא מגיעים לשום מקום.

אני מבין היטב את חששותיך . את היום בגיל צעיר (13?) ואת לא בשלה לזה ולכן זה נראה לך קצת מפחיד. כשתתבגרי עוד יותר גם הנפש שלך תהיה בשלה לנישואין וכל הספקות הללו יפוגו.

מזל טוב - (מראש)

כתבות נוספות