שאל את הרב

בת זוג בנערות

הרב דני ארגמן הרב דני ארגמן 14/07/13 14:47 ז באב התשעג

שאלה

בס"ד

שלום כבוד הרב,

אני נער בן 15..התחזקתי המון,הבנתי מה טוב בעולם הזה ומה לא,מה חשוב ומה לא,מהי האמת ומהי הטומאה..אך קשה לי מאוד עם דבר אחד והוא אהבה,עם בת זוג..אני יודע שמה שחשוב זה אהבת ה' ומצוות ואני עושה מצוות ואוהב את ה' בכול ליבי,אך הבעיה שאני רוצה משהו מוחשי(אני לא מזלזל בה' חס וחלילה),אני מתכוון לחברה בגילי שנוכל לצאת ביחד..לבלות ולאהוב אחד את השנייה,אני יודע שזו בעיה ואפשר להתרחק ממצוות בתורה וכו",תמיד ששואלים אותי "רוצה חברה?","רוצה אני יסדר לך מישהי?",אני תמיד אומר לא,שואלים אותי למה זה כיף וכו",אני אומר לא באלי עכשיו חברה..,אני מקנא באנשים שאני רואה שהם במערכת יחסים וכו'..

אני משתדל שלא לקנאות,אבל אני לא מבין כ"כ מה הבעיה בבת זוג בגיל שלי..חס וחלילה לא שיהיה עוונות וחטאים וכו"..אבל פשוט בת זוג שאני יכול להיות איתה ביחד..לדבר איתה וכו'"..

תודה רבה!

תשובה

ב",

שלום וברכה,

באמת זה נסיון קשה, באופן טיבעי אדם רוצה בת זוג, לדבר איתה לחלוק איתה חויות ולהנות איתה,


ישנה משיכה חזקה למין השני, בודאי בגיל הנעורים,
וזו בעיה אמיתית שמבחינת בגרות גופנית אדם בשל אבל מבחינה נפשית ומעשית הוא לא מסוגל לבנות בית משפחה ולקחת אחריות, אבל דבר זה לא מונע ממנו את הרצון העז לחברות וסוג של זוגיות מוקדמת.

אבל מה לעשות, חברות זו אסורה מצד עצמה וגם מצד מה שהיא יכולה להביא, לא שייך לעזוב נסיון אחד ולהכנס להרבה נסיונות אחרים.

בגיל הנעורים יש הרבה אנרגיות וצריך ללמוד להפעיל אותם באופן חיובי, וזה נושא לשיחה שלמה, אני רק מציין את העובדה.

מה שאתה רואה אחרים עם חברה זה לא ערובה לכך שהם יתחתנו וגם אם כן, זה לא אומר שיהיו להם חיים מאושרים, להיפך, נפגשים עוד לפני שבשלים ורוכשים הרגלים לא טובים,

לכן צריך להיות גיבור, ולא להכנע למי שמציע לך,

ובבא הזמן כשתגיע לגיל תמצא בעזרת ה' את בת זוגך שתישא אותה לאישה ותוכל לשמוח ולשמח אותה כאות נפשך.

בברכה,

דני ארגמן

052-7710491

כתבות נוספות