שאל את הרב

בקשת בקשות

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 09/11/13 19:36 ו בכסלו התשעד

שאלה

בס"ד

שלום

יש סניף (בני עקיבא) שאליו אני רוצה להיכנס כמדריכה (אני בכיתה י"א) זהו סניף שלרוב לא נזקק למדריכי חוץ, אך גם בסניף שלי וגם בסניף אחר במחוז שלי,סניפים עם עודף חניכים להדרכה, הכניסו בשנים האחרונות מדריכים בכיתה י"א להדרכה שם ,מסיבות שאינן ידועות לי.(אם רלוונטי,בסניף שלי מישהי בוגרת הסניף הסניף ובסניף השני מישהו מסניף אחר) אך אני חושבת שהסניף פנה לאנשים הספיציפיים ולא להפך.

מה אני אומרת בזה? שברמת המעשית,אני לא רואה ככ דברים לעשות בשביל לקדם את העניין.

שאלתי- אם וכיצד יש לבקש מה' שחלומי יתגשם? יש תפילה לעניין? ניסוח? מנהג מסוים? לנסוע לכותל?

תודה רבה!

תשובה

בס"ד
שלום רב,

כמיהתך מובנת וגם מוצדקת: להדרכה יש חשיבות גדולה גם כנתינה לאחרים, גם להתפתחות האישית וגם להרגשת הסיפוק העצמי שאת עושה דברים חשובים.

על כל מה שאנחנו רוצים, אנחנו יכולים וצריכים להתפלל. הכי נכון להפנות את הרצון שלנו אל בורא עולם.

הבעיה היא שבתפילות במצבים כאלה את מבקשת מד' שיפגע במישהו אחר שמעוניין להדריך בסניף הזה (כמו אדם שלפני תחרות מתפלל לזכות במקום הראשון – בתפילתו יש בקשה שהמתחרים האחרים לא יזכו במקום הראשון). לכן התפילה צריכה להיות כללית. נוסח שאומר (את כמובן יכולה לנסח זאת אחרת – במילים שלך): "ד', חשוב לי מאוד להדריך חניכים. אני מבקשת את עזרתך והטוב בעיניך עשה".

עם זאת יש מקום לחשיבה יצירתית על אזורים אחרים בהם יש יותר צורך במדריכים. את יכולה להתענין במחוז היכן חסרים מדריכים. בדרך כזאת להגשים את שאיפתך מבלי להתחרות באחרים.
בהצלחה!

כתבות נוספות