שאל את הרב

בעית זהות עצמית

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 07/08/11 20:12 ז באב התשעא

שאלה

שלום לך כבוד הרב!

הרבה זמן אני כבר מסתובבת עם ההרגשה הריקנית הזאת.. ועם הבעיה המוזרה אפשר לומר ו לי בעיה באישיות שלי.. אני לא יודעת מה להחליט לגבי.. מה בדיוק אני רוצה להיות (איזה סוג של אופי? "מגניבה" / מצחיקה הרבה/ שנונה / חכמה שיודעת הרבה / מיסתורית? )עכשיו אני יותר כל הדברים הרעים והלא ברורים והרבה חוסר ביטחון לפעמים אני קוראת ספרים, אבל הרבה יותר פעמים גם בחיים האמיתיים אני נפגשת עם אנשים שאני פשוט רוצה להיות כמוהם.. אני הרבה מקנאה .. ויש לי גם בעיית תיקשורת.. אני בת 15.. אולי אתה הרב דוד תוכל אולי לעזור לי עם הקושי הזה?

תודה רבה רבה צום קל ומועיל והרבה בשורות טובות !!

תשובה

בס"ד
שלום רב,

את עדיין צעירה וכל החיים לפניך. אין כל הכרח להחליט עכשיו מה בדיוק את רוצה להיות. שנים חולפות עד שאדם שלם בדרכו, זה לא נעשה ביום ולא בחודש אחד.
גילך הוא הזמן לבחון ולבדוק, יש לך חופש הפעולה לפני שאת מתמסדת... את יכולה לנסות את כל האפשרויות - להיות חודש אחד ´מגניבה´, ולאחר מכן ´מצחיקה´, בהמשך ´שנונה´... בתוך מסגרת של תורה ומצוות את יכולה לנסות הכל.
בשנים הללו תבדקי את הסביבה שלך ותכירי את עצמך, תבחני מה מכל הסביבה שלך מענין אותך ומה את אוהבת לעשות עם עצמך. תנסי להקשיב לפנימיות שלך (זה לא פשוט, ובכלל לא קל).

בשלב כל שהוא, בעוד מספר שנים תתחילי להרגיש ולהבין מה חשוב לך ומה מעניין אותך, כך אט אט תתגבש הדרך המיוחדת שלך.

כתבות נוספות