שאל את הרב

בעיות בהדרכה-חשוב מאוד2

חדשות כיפה הרב שי פירון 05/04/02 09:36 כג בניסן התשסב

שאלה

שאלתי את הרב בקשר לבעיות צניעות שיש לי עם המדריכה בסניף וכו... יש לציין שלעיתים הדבר מביאני אף די הוצאת שז"ל.

הרב ענה לי שצריך להבין שאם מחליטים אז אפשר להתגבר אך הייתי מעוניין בעצות מעשיות שיוכלו לעזור לילהתגבר על יצרי בנוסף לכך.

תשובה

ב"ה


שלום לך!

א. כשאמרתי שניתן וצריך להתגבר, התכוונתי שיש להפנים את הערך של צניעות. וכלל כל אחד צריך לסגל לעצמו את הדרכים באמצעותם הוא מתנהג בכגון זה. הכרתי מי שלמד פרקי תהילים בעל פה ובכל פעם שיצר הרע היה מתחיל להתעורר היה אומר את אותם פרקים. ומי שמדברות אליו המשניות שבפרקי אבות יוכל לעשות זאת על ידי לימוד המשניות שמעוררות אותו לתפיסה מוסרית רחבה ומעמיקה.
ויש מי שמתוך העיסוק במכלול של דברים מעשיים - בין אם פרטיים ובין אם כלליים, מצליח להתמודד.
ויש מי שנוהג להתקשר בטלפון וכו' כדי לא להיות "לבד" באותם רגעים.
"בתחבולות תעשה מלחמה" - צריך למצוא את הדרך הנכונה להתמודד עם הבעיה. זכור, שכאשר אתה מגיע למצב שיצרך מציק לך באופן מעשי, אתה בבעיה גדולה. השאלה הגדולה היא איך הגעת לכך? מה פגום בצורת ההתייחסות שלך לחיים שהגעת למצב זה.

ב. לצערי, החיים הם דבר מורכב ולא פשוט. הם יזמנו לך מפגשים רבים עם בני המין השני. לטוב ולרע. אי אפשר להתחמק מהם, אי אפשר לברוח מהם. זה חלק מהחיים. צריך ללמוד איך להתמודד עם זה. איך עוקפים את הבעיות הללו.

ג. ככלל, דע לך, שהכשלונות בתחומים הללו הם חלק מהחיים. אנו לא נמנים על אותם פסיכולוגם הרואים בכך אות לנורמאליות ולבריאות. אנו לא מקדשים זאת, אנו לא רואים זאת כביטוי להצלחה. יחד עם זאת, לא צריך להשבר, לא צריך ליפול ברוח. לא צריך לסגת מהחיים. צריך, וחשוב ונכון להמשיך כמוך. ואם תדע את גדולתך, תדע את עצמך.


בברכה,

שי

כתבות נוספות