שאל את הרב

בני עקיבא טוב או רע

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 17/04/02 14:49 ה באייר התשסב

שאלה

שאלתי את הרב שאלה בקשר הליכה לבנ"ע בסניף מעורב, והרב ענה לי ש"תלוי איך הסניף ומה עושים וכל זה, ואם יש שם דברים שלילים לא ללכת בכלל".

אני לא רוצה לחלוק על דבריך חלילה, אבל אני חושבת שלא כך צריך לעשות. הסניף שלי הוא סניף קטן, כולם בסניף מכירים את כולם ומדברים עם כולם, (שלא ישמע לא נכון, אין פריצות חלילה בסניף הזה כמו במקומות אחרים לפחות לא בשבטים הגדולים, וכולם שומרים נגיעה והכל) יש לנו פעילות מעורבות בכל פעולה יש בערך 3 בנות 4 בנים מדריך ומדריכה, ואנחנו גם אחרי וגם לפני הפעולה מדברים איתם,

וכל ההתנדבויות שלנו מעורבות. אני מבינה שעדיף שלא כך יהיה המצב, אבל אם זה אסור אז אני לא מבינה איך יש רבנים בראש תנועת בני עקיבא!! הרי רוב הסניפים זה ככה,

ונניח כבר גם המצב כך, אז איך מרשים לקיים מחנאות משותפים אם הרבנים יודעים שהדבר אסור!

ובקשר לתשובתך לשאלה הקודמת, השבטים היותר קטנים אצלינו באים ממשפחות לא כ"כ דתיות וטובות, והתנועה היא הדבר היחידי שיחזיק אותם קשורים יותר לדת ויעביר להם את הזמן בצורה חיובית מאשר להסתובב ברחובות ולעשות כל מיני דברים. אז אני חושבת שדווקא כן צריך להמשיך ללכת, ואפילו חובה!

כל החינוך שלי לאהבת הארץ הקב"ה אמונה וקיום המצוות בא בעיקר מבנ"ע, ולכן אני חושבת שצריך ללכת, ושזה משפיע רק לטוב. ואני חושבת שאם אפילו אני יצליח להשפיע על מישהו אחד שם בנושא דבר אחד הקשור לאמונה או מצוות מתי שבעז"ה אני יהיה מדריכה, אז זה היה שווה לי את זה!!! וגם אם אתה לא היית שולח את ילדיך לבנ"ע, "חנוך לנער על פי דרכו.."

תשובה

בס"ד

בני עקיבא זה דבר נפלא. ויש לתנועה הזאת זכויות עצומות כאלה שמנית במכתבך ועוד אלפי אלפי זכויות אחרות שמנית במכתבך ועוד שאנך יודעת בכל העולם כולו.

כל זה לא מתיר לנו להתעלם מהיתרים שהיו מתאימים בשעתן למקום מסוים ולזמן מסוים והתירו אותם גדולי תורה עם הדשה מפורשת שזה היתר לשעתו.
האם אנחנו נהפוך את ההיתר הזה להיתר סוחף?
ועוד
אנחנו אנשים חיים. ודבר חי הוא מתפתח וצומח ומשתנה ומתעלה והולך. וברוך ה' שתנועת בני עקיבא היא תנועה חיה. וכל מה שמניתי קיים בה ועוד הרבה יותר, ולכן צריך לרומם את נושא הקדושה בסניפים הרבה יותר.
אלה הם עיקר דברי. ואני גם משתדל לגבות את דברי במעשים ולהופיע בכל מקום שבני עקיבא נמצאים לעודד ולחזק.
אין לי ביקורת. לא ביקורת בונה ולא ביקורת אחרת. יש לי רצון לעזור ולשפר ולהיות שותף לתנועה הנפלאה הזו.

כל זה אינו מוריד כי הוא זה ממה שכתבתי לך בתשובה הקודמת כי כל אחד צריך לשאול את עצמו "איך הסניף ומה עושים וכל זה, ואם יש שם דברים שלילים לא ללכת בכלל".
דעי לך. גם מי שאוהב את בני עקיבא לא חייב להיות שותף במחנות מעורבים.

אם הפעילות של הסניף שלכם ושלך בפרט היא חיובית. אם יש לך תפקיד חשוב - מי אמר לך לא ללכת לסניף?

לכי ותפעלי להרים את רמת הסניף הכי גבוה שאת יכולה.

חזקי ואמצי

כתבות נוספות