שאל את הרב

בנות

חדשות כיפה הרב דוד סתיו 19/05/02 08:03 ח בסיון התשסב

שאלה

לכבוד הרב סתיו שלום.

אני בן 14 ויצא לי לנשק אחת מהסניף שלי.

היא גדולה ממני בשנתיים

רציתי לכפר על כך

מה אני צריך לעשות?

תשובה

בס"ד

שאלתך נגעה ללבי. היותי רב עיר שבה נערים החפצים בתשובה ורוצים להתקרב לה' אכן משמחת את לבי.

הקרבה אל ערווה היא עבירה חמורה, יש דעות שהיא אף מדאורייתא, ובשל חומרת העבירה עליך לשוב בכל כוחך.

פעמים רבות, לאחר שאדם נכרך בעבירה קשה עליו מאוד עזיבתה. פעמים רבות על האדם לנצל את קול ה' הקורא אליו מכליותיו המייסרות אותו, ולשוב בלא עיכוב בתשובה. אל לך לתת למציאות לדרדר אותך מטה. כל מי שלא יהיה מודע לשחיקה שיש במציאות, היא תדרדר אותו מטה, מטה.

אנו יודעים שיש שלושה שלבים לתשובה:

א. הכרת החטא – דהיינו, עליך להבין עד כמה החטא חמור. עליך להבין שעשית עבירה דאורייתא. העבירה לא רק הרחיקה אותך (ואותה) מה', אלא גם הקשית עליך את דרך התשובה. כעת כל רצון שלך להתקרב לה' ידרוש ממך כוחות רצון חזקים יותר.
ב. עזיבת החטא – עליך לשוב כל עוד מפעמת בך רוח התשובה, כל עוד עדיין שומע אתה את קול ה', ולא פשתה בך המציאות, עליך לשוב. עליך לבחון מה הביא אותך לחטא, ולעזוב אותו. ואל לך לפחד גם ממעשים קיצוניים. חובה עליך להינזר מכל מה שיכול להביא אותך לקרבה לעריות, אם בהמצאות לחברת בנות לבד ואם בראיית מראות אסורים כגון: טלויזיה ועיתונים. רק בהחלטה אמיצה, שדורשת אומץ רב, תוכל לעזוב את החטא.
ג. תשובה – עליך להתחזק באהבת ה' ושמירת מצוות. עליך יחד עם עזיבת כל מה שיכול להביא אותך לחטא, גם להרבות עשיית טוב, סור מרע ע"י עשה טוב. עליך להיעזר באדם נוסף שיעזור לך כגון: חבר, אדם בוגר שאתה בקשר אתו, הורים, ואף ביתי פתוח בפניך – אל תהסס.

העיקר הוא לדעת שה' חפץ בתשובה, ואם נשוב – מיד יקבלנו. אבל עלינו לעשות מעשים רציניים בכדי לשוב לאחר החטא. שוב להתרחק מכל דבר רע ושעלול להביא לרע, ולא לפחד גם אם הדבר דורש שינויים משמעותיים בחייך, ובכל מקרה, תמיד אשמח לשוחח עמך.

בברכה, הרב דוד סתיו

כתבות נוספות