שאל את הרב

בינו לבינה

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 02/08/11 10:45 ב באב התשעא

שאלה

שלום כבוד הרב.

תודה על הזמן אותו הרב מקדיש כדי לעזור.

לא מזמן נודע לי על הלכה אשר מתירה לגבר (לא יודעת נשוי או לא) אשר נמצא בחו'ל (גם לא יודעת לאיזה תקופה) ויצרו גובר עליו מאוד לשכב עם אישה (לא יודעת יהודיה או נוכריה).

רציתי לדעת בפירוט אם אפשר: האם אכן קיימת הלכה כזאת או שהיית קיימת פעם, מה מקורה, האם היא רלוונטית גם בתקופה שלנו ומה דעת התורה מעבר להלכה הספציפית, רוח הדברים.

שוב, תודה לרב על העזרה.

רחל

תשובה

ב"ה


שלום.

לא שמעתי על הלכה כזו!

אדרבא ראי מה כתוב בתלמוד בבלי מסכת סנהדרין דף עה

[אמר רב יהודה אמר רב: מעשה באדם אחד שנתן עיניו באשה אחת, והעלה לבו טינא. ובאו ושאלו לרופאים, ואמרו: אין לו תקנה עד שתבעל. אמרו חכמים: ימות, ואל תבעל לו. - תעמוד לפניו ערומה? - ימות ואל תעמוד לפניו ערומה. - תספר עמו מאחורי הגדר? - ימות ולא תספר עמו מאחורי הגדר.]

ספרי ההלכה (למשל שו"ע יו"ד סימן קנז) וספרי המוסר עסקים בזה שהרי אמרו חכמים בתלמוד במסכת מכות דף כג שעריות זה תחום שנפש האדם תמיד חומדת והאדם מחפש לעצמו היתרים ומגייס את כל הטענות והטיעונים וההצדקות על מנת לספק את תאוות יצרו.

וכבר בתקופתו של משה רבינו עליו השלום עם ישראל בכה בכיה ציבורית והתבכיין למשה רבינו שיתיר את איסורי העריות .וברוך השם ש["קדשנו במצותיו וצונו על העריות, ואסר לנו את הארוסות, והתיר לנו את הנשואות על ידי חופה וקדושין." ]

ואל תתבלבלי עם מה שאמרו בתלמוד בקידושין בדף מ

[אמר רבי אלעאי הזקן: אם רואה אדם שיצרו מתגבר עליו, ילך למקום שאין מכירין אותו, וילבש שחורים ויתכסה שחורים ויעשה כמו שלבו חפץ, ואל יחלל שם שמים בפרהסיא ] שזה לא קשור בהכרח לדיני עריות ואת זה פסק הרמב"ם בהלכות עדות !! לגבי החזרת אבידה !.

ועייני למשל בספר אורחות צדיקים שער התשובה שמבאר באר היטב את דברי רבי עלאי.וכל ספרי המוסר היהודי דברו בעיניין זה.

בברכה,

עוזיאל אליהו,

.






כתבות נוספות