שאל את הרב

בינו לבינה שמירת נגיעה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 19/07/10 17:30 ח באב התשע

שאלה

בס"ד

כבוד הרב שלום,

אני עוד מעט 20 ולאחרונה הכרתי מישהו. לא התראינו אבל הכירו בנינו ויצא לנו לדבר כבר המון... בגלל תשעת הימים החלטתי שזה לא זמן טוב להיפגש אז דחיתי את זה לאחרי תשעה באב. בנתיים יצא לנו לדבר על המון דברים בניהם גם הדת.. הוא אדם מקסים, באמת! אבל יש בנינו פער לא קטן בעיניין הדת. הוא אומר, ואני נוטה מאוד להאמין לו, שהוא מאוד מעוניין להתחזק וגם להיות במקום שלי ואף יותר אבל כרגע הוא לא במקום. כל חיי שמרתי נגיעה ואין לי ספק שאני אמשיך אבל הוא מנסה לשכנע אותי לא לשמור איתו נגיעה ושנקבע לעצמינו זמן שבו אנחנו מתחילים לשמור נגיעה. הוא אומר שאי אפשר בבת אחת לקבל על עצמך משהו כל כך גדול ושיהיה לו מאוד קשה לשמור נגיעה ממישהו שהוא אוהב. אני כמובן אמרתי לו שהרבה יותר קשה להפסיק לאכול חזיר מאשר לא לאכול מלכתחילה אבל הוא ניסה לשכנע אותי באמירה שהוא צריך את העזרה שלי וככה אני יכולה לעזור לו.. לא נפלתי, אמרתי לו שאני לא מוכנה ושמבחינתי זה לגמרי לא הדרך ושלדעתי זו חשיבה מאוד עקומה אבל הוא בשלו.. חשוב לי לציין שמאוד נעים לי לדבר איתו והוא באמת אדם מאוד מיוחד ולכן אני נקרעת.. מה שגם חשוב לי לציין זה שמאוד חשוב לו הצניעות ועוד המון דברים בדת שנורא יפה לראות את זה אבל זה מבחינתו משהו שהרבה יותר קשה.. מה שהוא עוד אמר לי (ועל זה ממש לא ידעתי מה להגיד) זה שמבחינתו חבר וחברה חייבים להתנשק לפני החתונה (הוא הוסיף ואמר שככה הוא חושב כרגע ושהוא לא רוצה לחשוב ככה בעתיד). הוא מקפיד על 3 תפילות ביום ומקפיד על עוד המון דברים, הולך לשיעורי תורה באופן קבוע ומתחזק בדת ואני פשוט לא יודעת מה לעשות... הוא בן 24 ואני מאוד רוצה להכיר אותו יותר ולפתח את זה באמת אבל לא יודעת מה לעשות...

אמרתי לו כל מה שאני יכולה להגיד בעיניין.. מההלכה היבשה של שמירת נגיעה ועד היופי של הטהרה בין חתן לכלה לאחר החופה..

אגב, הודעתי לו חד משמעית שאני לא מוכנה שנתראה עד שאנחנו לא מחליטים החלטה בנושא...

מחכה לתשובה,

אני.

תשובה

בס"ד
שלום רב לצעירה הגיבורה!

את עומדת עכשיו בניסיון קשה של אמונה.

שלחו לך משמים נסיון ואת מראה בשמים שאת לא תכשלי.

לגופו של עניין - לעולם לא מתחילים קשר בחטא. ודאי לא במצב שצד אחד מחטיא את השני.
קשר טוב הוא קשר בונה ומקדם את שני הצדדים ולא קשר הורס ומשפיל את שני הצדדים.
את, רק את, מציגה כרגע את הדרך הנכונה ואם הוא רוצה הוא צריך לקבל את הדרך שלך.

איני מכיר את הבחור, לכן אינני יכול לנתח את דרכו הרוחנית, אבל ודאי דרכו צריכה תיקון גדול. הוא צריך להתקרב לאיזה שהוא רב, או ללכת ללמוד תקופה מסוימת בישיבה כדי להיות קרוב לעולם של תורה ולקבל משם דרך אמיתית של תורה שלמה שמשלבת תפילה ולמוד עם קדושה וטהרה. אלו דברים שאי אפשר להפריד ביניהם.

את צריכה להתנות את ההסכמה שלך להפגש עם הבחור בכך שהפגישה הראשונה תהיה אצל רב כלשהו שידון אתכם בנושא הזה. הבחור צריך להבין שהדרך שלו פסולה לחלוטין ואין לה מקום בכלל.

כתבות נוספות