שאל את הרב

אני שונאת את עצמי

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 14/12/16 13:42 יד בכסלו התשעז

שאלה

שלום וברכה לכבוד הרב.יש לי בעיה ,איך לומר- אני לא מקבלת את עצמי. ויותר מזה אני שונאת את עצמי את איך שאני ניראת.אבל למה. תגיד לי כבוד הרב למה ה' יתברך שמו ברא אותי ככה????????? למה??????

אוףאני מתוסכלת מהמצב תוכל לעזור לי ולתת לי תשובה??

תשובה

ב"ה

שלום.


ראשית עייני נא בתשובתי "אני שונאת את עצמי " בכתובת :
https://www.kipa.co.il/ask/show/64142


דבר שני כפי הנראה משאלתך כדאי לך את מפנה את השאלה כלפי הקב"ה. ודבר נכון הוא.

חכמים בתלמוד אמרו ש"שלושה שותפים באדם" כלומר לאיך שאדם נראה יש מספר גורמים שניתן "להפנות אליהם אצמע מאשימה" .

ולדעתי כדאי לך לשנות כיוון חשיבה לגמרי.

תנסי לחשוב על פי מה שכותב רבי יוסף ג'יקטליה בספרו שערי אורה. (חי לפני כ750 שנים) שלפני שהנשמה שלך ירדה לעולם אז היא הובאה לפני בית דין של מעלה והראו לה את צורת הגוף ואת מהלך החיים וכ"ו וכ"ו ושאלו את הנשמה שלך האם היא מעוניינת להברא בעולם כפי מה שהראו לה. וכשהנשמה שלך נתנה תשובה חיובית אז
ורק אז התרחשה הלידה.וברוך השם את הגעת לעולם.
ולא סתם תשובה חיובית אלא את אמרת במילים האלו ["הנני עם כל זה בשמחה ובטוב לבב"]

כלומר את חתומה על המצב שלך ואת הסכמת למציאות הזו (כנראה מתוך ידיעה ברורה שאת כן מסוגלת להתמודד עם זה ואת כן מסוגלת להכיל את המציאות הזו )ולכן כדאי להשלים עם המציאות ולא להלחם נגדה .

אני מעתיק לך את דבריו כדאי לך לקרוא אותם פעמיים :

" " וצריכין אנו להודיעך עיקרים גדולים שעליהן העולם עומד, והוא סוד מעשה בראשית, ולהאיר עיניך בסוד מה טעם הזכיר בכל מעשה בראשית שם אלהים. והוא הסוד לפי שכל הנבראים כולן, עליונים ותחתונים, [כולן נבראו בקו הדין והמשפט].

ואין לך בריה מכל הבריות שלא נסתכם עליה בית דין הנקרא אלהים קודם שנבראה, ויצא מן הדין:[בריה זו כך ראויה להיות כשיעורה, בגובהה, בצורת אבריה, וחייה ומזונותיה. ]ומן הדין יצא שתהיה בריה זו משועבדת לבריה פלונית, בין לשעבוד הגוף בין לשעבוד מזון. וכך היה הדין בכל מעשה בראשית ובכל בריה, נסתכמו בית דין של מעלה על שיעורה, גופה, וחייה ומזונותיה, ושעבודה וממשלתה. וכל בריה ובריה מכל הבריות עמדה לפני בית דין הנקרא אלהים, [והתרו בה והודיעוה:] דעי כי שיעור גופך יהיה כך, ואבריך ומזונותיך וחייך ושעבודך וממשלתך יהיה כך. [והשיבה כל בריה ואמרה:הנני עם כל זה, בשמחה ובטוב לבב. ]"


כלומר כל אדם שנברא בעולם אמר {"הנני עם כל זה בשמחה ובטוב לבב"] ולכן כל אדם חתום על מציאות חייו. זה לא אומר שלא צריך לפעול ולעשות .[בודאי שהאדם צריך לעשות השתדלות ולמצות את הבחירה החופשית שלו.] אבל יחד עם זאת לדעת שאם מנסים ומנסים ומנסים [וזה לא הולך ]אז לא צריך להתייאש אלא להפוך את קו המחשבה ולנסות לקבל את המציאות כפי שהיא ולא להלחם נגדה.

[להשלים עם המציאות ]זה להבין שיש דברים שהם גדולים עלייך!! שלושה שותפים באדם והמציאות של איך שאת נראת היא מציאות נתונה!! אז כדאי להשלים איתה ולומר ["הנני עם כל זה בשמחה ובטוב לבב".]

בהצלחה,

עוזיאל אליהו,

.

כתבות נוספות