שאל את הרב

אני מרגישה שאנחנו תקועים .מה לעשות?

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 21/05/07 19:55 ד בסיון התשסז

שאלה

שלום, בזמן האחרון אני מרגישה שאני (יותר נכון אנחנו) 'תקועים'. בעלי ב"ה נמצא בעבודה מאוד מבוקשת אבל בזמן האחרון ממש לא הולך לו במה שהוא עושה. הוא מאוד מבואס ומוטרד מזה וכמובן גם אני. אני חושבת שאולי עשו לנו 'עין הרע',אני יודעת שלצערי יש אנשים שמקנאים בנו.. ואולי סתם יש עלינו קיטרוג בשמיים בגלל חטאים קשים שעשינו לפני החתונה. (למרות שחזרנו על זה בתשובה.)

מה עושים כדי לצאת מהסחרור הזה?

יש איזה פרקי תהילים מסוימים שטוב לומר?

איך אדע מה הגורם לאי ההצלחה פתאום, אולי יש עבירה מסוימת שאני צריכה לחזור עליה בתשובה ואני לא יודעת מה היא.. אני מרגישה שזה לא סתם. עד עכשיו ב"ה הוא ממש הצליח ופתאום- מחסום כזה.

אשמח לתשובה ועצות, תודה רבה...

תשובה

ב"ה


שלום.

תחזקו את הדברים הטובים שאתם עושים.
למשל אם הזמנתם אורחיעם אז תשתדלו לארח אותם "מכל הלב" . אם מברכים ברכת המזון אז לברך בכוונה וכן כל כיוצא בזה .

כדאי לך לאמץ לעצמך מנהג טוב ולקרוא [פרק תהילים אחד ביום ].
זה מועיל [לנשמה] וזה מועיל [לנפש] וזה מועיל [לרוח] שבקרבך. כי את פרקי התהילים כתב מלכנו דוד מתמצית ליבו ויש בהם כוח וקדושה [לזמר עריצים ולהכרית את הקוצים ולהציל את הלחוצים ](לחתוך-מלשון מזמור שיר ) .וממילא כל מיני קללות ועין הרע ועוד מרעין בישין לא נכנסים כלל כי אין להם מקום להכנס .

תהי רגילה להתפלל יום יום במיוחד את התפילה נגד עין הרע שאומרים לאחר ברכות השחר. וזה מודפס בכל סידור תפילה.


ויהי רצון שהקב"ה יברך וישמור ויצליח אותך ואת בעליך ואת בנייך ובנותייך בכלל כל ישראל מתוך בריאות ושמחת חיים אושר ועושר ונשיאת חן ובכל אשר תפנו תצליחו.אמן.


אגב, ציינת שאתם קצת "מבואסים" אז תקחו את העיניינים לידיים ותפרגנו לעצמיכם כיד הדמיון הטובה עליכם כגון לצאת לטיול או להרצאה וכדומה ואפילו להכין ארוחת ערב טובה ומתוקתקת לכבוד המצב רוח.
וכידאי לכם לעיים בספרה של ד"ד מרים אדהן "פנימה" .


בהצלחה,


עוזיאל אליהו

כתבות נוספות