שאל את הרב

אני דתייה- אז מה?

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 25/05/09 11:15 ב בסיון התשסט

שאלה

בס"ד.

שלום, לפעמים אני מרגישה שבגלל שאני דתייה אני לא מקבלת עבודות מסוימות. אני לא מבינה למה.... הרי זה טוב להיות דתי. וה' רוצה שנהיה דתיים אז למה אנו לא מקבלים עבודות לפעמים בגלל זה. אני לר יודעת אם זה ככה אבל אני מרגישה שזה ככה שכאילו בגלל שאני דתייה אנשים מסתכלים עליי אחרת והם מעדיפים שאני לא אעבוד אצלם.....

אני בת 17 ועוד מעט אני מסיימת כתה י"ב ואני לא יודעת מה אני הולכת לעשות בחופש... אם אני לא אמצא עבודה אני לא יודעת מה אני אעשה מה גם שאני רוצה לחסוך כסף.

כמו כן, לא הלכתי לצבא ששם היה יכול להיות לי אולי תפקיד טוב של עתודאית ואז להרוויח מקצוע אבל לא החלכתי כי אני דתיי'ה... מה עושים?

אני גם חושבת שאני קצת צריכה לשנות את זה שלפעמים כשאני רואה בנות דתיות יש לי אסוציאציה שלילית. ואני לא רוצה את זה... את חברות שלי שהן דתיות אני אוהבת כי אני מכירה אותן אך בדרך כלל כשאני רואה בנות דתיות שאני לא מכירה אותן אני מרגישה חוסר אהבה כלפיהם. אני יודעת שיש ואהבת לרעך כמוך אך אני לא מצליחה תמיד ליי'שם זאת. מה אני עושה? אני מרגישה שיש תחרות אני מרגישה שאני לא באמת יכולה לפעמים להיות חברה של בנות דתיות. מה אעשה?

בבקשה תעזרו לי....

תשובה

שלום

זו גאוה טובה לשמוח שאת נאמנת לתורה. כמו שאנו אומרים בסיום מסכת 'שלא שמת חלקנו מיושבי קרנות'.
גם ביושבי קרנות יש מעלות מסויימות, אך זו זכות עצומה להיות שייכים לבית המדרש.

אין לך ממה לחשוש, דתיים ודתיות עובדים בכל המדינה בכל המקצועות הרגילים, באלה שמרוויחים הרבה ובאלה שמרוויחים פחות.
כשאדם מקבל מישהו/י לעבודה, הוא מעוניין לבדוק אם כדאי לו כלכלית להעסיק אותו.
לדתיים אין מניעה לעבוד טוב בכל העבודות, חוץ מעבודות שאינן צנועות או עוברות על החוק כמו גזל וכדומה.
ב"ה רוב העבודות היום מתחשבות בעובדים הדתיים ואין בעיה לעבוד. האוכלוסיה הדתית לאומית נמצאת היום בכל העבודות שיש, בתפקידים בכירים מאד ובתפקידים זוטרים.

לאחר שירות לאומי כל העולם פתוח בפנייך. את יכולה ללמוד משחק, עסקים, רפואה, הכל. את גם זכאית למלגה כמו מי ששרתה בצבא. היותך שייכת לעולם האמונה, מקנה לך יציבות, בריאות נפשית של צניעות ומידות טובות. גם בשאר האוכלוסיות במדינה קיימות מידות טובות, אך באוכלוסיה שלך זה לא רק מומלץ אלא חובה, וזה משתלם מאד בסופו של דבר. הזוגיות היא זוגיות, הקהילה היא קהילה והחינוך הוא חינוך, (למרות הקשיים של החינוך הממלכתי דתי).

התחושה הלא נוחה ליד דתיות היא (כדברייך) מתחושת תחרות. אין סיבה לחוש תחרות. מצאי בתוכך את עמוד השדרה שלך, את האמונות והאהבות שלך, ואל תבדקי אם יש להם אישור מהחברה, את לא צריכה אישורים מאף אחד לאישיות שלך.
יש להניח שכשתשתחררי מהצורך לקבל אישור מהחברה שאת 'בסדר', תחושי יותר בנוח איתן.

כל טוב


כתבות נוספות