שאל את הרב

אמירת קורבנות

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 10/07/16 07:24 ד בתמוז התשעו

שאלה

****** אבי 10/07, שאלה 413 ******

שלום כבוד הרב,

בקיצור שולחן ערוך ילקוט יוסף נאמר:

לד) לכתחלה יש לומר את פרשת העקדה והתמיד וכו' קודם ברוך שאמר, שלא להפך סדר העולמות. וכשהצבור ממהרים בתפלתם, נכון שיקדים ויתפלל במיתון על הסדר, כדי שלא לבלוע תיבות ואותיות, וכן אמרו דרך רמז, צוהר תעשה לתיבה, שכל תיבה שבתפלה תהיה מאירה כצהרים, וכאילו מונה מרגליות. ורק אם איחר לבוא לביהכ''נ כשאין ברירה ידלג את הקרבנות, ויאמרם אחר התפלה, [ויש להעדיף לדלגם לצורך תפלה בצבור]. ומכל מקום אם אפשר ישתדל לומר לפחות חלק מהקרבנות. אך יזהר שלא לאמרם באמצע החזרה, כי צריך להקשיב לחזרה ולענות אמן אחר הברכות. [שארית יוסף ח''א עמוד יב. ילקו''י הל' השכמת הבוקר מהדורת תשס''ד, עמוד קכט].

להלן שאלותיי.

1. שכתוב ""ויאמרם אחר התפלה"" האם הכוונה אחר תפילת 18, ואז יאבד סנכרון עם הקהל. או אחרי עלינו לשבח שכולם סיימו התפילה?

2. בהקשר שכתוב ""ומכל מקום אם אפשר ישתדל לומר לפחות חלק מהקרבנות."" האם מותר להפסיק קורבנות באמצע? ואז בעצם להשלים לאחר מכן (בזמן שענית בשאלה 1)

3. שאומרים לדלג על הקורבנות לצורך תפילה בצבור, האם הכוונה שלא יספיק עד חזרת הש""ץ או שלא יספיק עד תפילת הלחש?

4. אם איחר לבוא לביהכ''נ ויש לו זמן לקורבנות עד תפלת הצבור, האם יאמרם וידלג על העקדה ועל הזמרות?

תודה,

אבי

תשובה

שלום
1. נראה שהכוונה אחר כל התפילה, כפי שכתבת.
2. נראה לי שכוונתו שיאמר חלק מהפרשיות, ולא שיאמר חלק מפרשייה מסויימת. אבל בכל זאת, אין בעיה להפסיק באמצע הקורבנות, כל עוד זה לא באמצע פסוק.
3. עד תפילת לחש. שצריך להתאמץ מאוד להתחיל אותה עם הציבור.
4. פסוקי דזמרא קודמים לקורבנות. ובין הקורבנות לעקידה, איני יודע איזה מהם קודם לפי בעל הילקוט יוסף.
כל טוב

כתבות נוספות