שאל את הרב

אמונה

הרב דני ארגמן הרב דני ארגמן 23/05/13 21:33 יד בסיון התשעג

שאלה

שלום כבוד הרב!

אני למדתי במדרשה ועדיין ממשיכה ללמוד וישנה שאלה שמציקה לי ולא מניחה.

אומרים שאנו העם הנבחר מכל העמים ושהאלוהים שלנו הוא האמיתי והאחד ושהסיפורים של ישו הם מוזרים וקשה להאמין בהם-

אם כך איך ייתכן שמיליארדי אנשים בכל העולם מצליחים להאמין בישו?! מה לכולם יש מוח מנוון?! נשמע לי לפעמים שיש לנו כאילו שגעון גדלות- למה אנו חושבים שאנו כ"כ עם קטן ודווקא אנו הנבחרים?! כולם לא מבינים?! כולם "נשבו בקסמיו" של ישו?!

הרי בגוים יש אנשים כ"כ חכמים- "חכמה בגוים תאמין" אז איך ייתכן שהם מאמינים שישו הוא אלוהים?!??

ענו לי כל מיני תשובות ואני לא מסופקת עדיין.

אמרו-אנו עם שכל השנים שרד(שאגב-תנו לי הוכחות לזה!) ואחרים לא, אמרו רק העם שלנו ראה בעיניו את אלוהים וכו'

וגם לגבי זה- אם אחרים לא ראו את האלוהים ורק אנחנו ראינו ולכן מפה יוצאת ההנחה שהאלוהים שלנו הוא האמיתי- אז איך זה שמיליארדי אנשים (הנוצרים למשל) מאמינים למרות שלא ראו אותו בעיניים?!?

אשמח מאוד לעזרה בהנחת הדעת שלי...

תודה רבה!

תשובה

ב"ה,

שלום וברכה,

יש רק אלוקים אחד לכולם, ברא את כולם ומחייה את כולם, והוא המקור לכל,
השאלה איך בני אדם מתקשרים למקור.

גם לעובדי אלילים יש נטיה לנשגב, למה שמעל החיים, אבל לא מסוגלים לבנות אמונה בכח נשגב מבלי לראות ולגעת בו, זה מאוד מופשט עבור רוב העולם בימי אברהם אבינו.
אברהם ניפץ את האלילים, כלומר הראה שמעל החושים של האדם יש בורא ומנהיג וכך התחיל להנחיל לעולם את האמונה באל אחד שאינו חפץ או כח טבע.

וממנו יצא עם ישראל והמשיך את האמונה הזו.
בסוף בית שני צצה הנצרות בישראל, לא תפסה מקום בישראל אבל הצליחה בקרב עובדי אלילים, כך שמבחינתם זו התקדמות מאמונה בפסל לאמונה באל ששלח נביא ושאר הסיפור המוזר.

אחרי 600 שנה קמה דת האיסלם וגם היא פנתה לעובדי אלילים והצליחה, ולדת הזו יש יתרון על הנצרות שהם מיחדים את ה' רק אומרים שמוחמד הוא הנביא, ושוב מבחינת עובדי האלילים זו התקדמות,

האנושות הולכת ונהית מאמינה יותר ומסוגלת יותר להתרחק מהאלילות ולהתקדם לקראת אמונה באל אחד שאינו גוף ואין לו את החולשות שמיחסים לבני אדם.

אז מה שייך לשאול איך יש הרבה נוצרים, מוסלמים וכדומה, אלו דתות שהיו עובדי אלילים וכוחות טבע בזמן שישראל האמינו באל ולאט לאט במשך אלפי שנים חודרת לאנושות ההכרה הזו שמביא היהדות.

בברכה,

דני ארגמן

כתבות נוספות