שאל את הרב

אמונה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 09/11/09 00:15 כב בחשון התשע

שאלה

שלום,

(אני בת 19 וחצי)רציתי שהרב יכתוב לי את יסודות אמונת עמ"י במה להאמין באלוקים?במסורת?בטבע?אם אפשר פירוט ולא שהתשובה תישאר בקודים....

שאלה 2:קראתי בתשובה כלשהי ש" עם ישראל הוא העם היחיד בכל ההיסטוריה ששרד. אין עם שקיים כבר 3322 שנה (מאז יציאת מצרים)."-כמה זמן סה"כ עבר מבריאת העולם ועד ימינו אנו??ומה היה לפני זה??

תודה.השאלות ממש חשובות לי,ואם אפשר על 2 הסעיפים בנפרד.

תשובה

בס"ד
שלום רב,
הבקשות שלך לכאורה קטנות, אבל כדי לענות מפורט ולא ב-'קודים' צריך לכתוב ספר ואולי גם סדרת ספרים. יסודות אמונת ישראל מפורטים בספרים רבים וגם באתרים שונים. המסגרת של השו"ת לא יכולה להקיף נושא כל כך רחב.
אם זאת אפשר להציג דברים קצרים:
בראש האמונה נמצא הקב"ה, אנו מאמינים באמונה שלמה שיש בורא עולם. הוא בחר בעם ישראל ונתן להם את התורה.
התורה - היא דבר ד' שנתן לישראל ובאמצעותם לעולם כולו. דבר ד' כולל גם רעיונות אותם מבינים בשכל וברגש וגם מצוות אותם מקיימים בגוף. את התורה מקימים גם ברוח - בלימוד והבנה וגם בחומר בקיום המצוות.
התורה מסבירה שהעולם הוא אחד אבל יש בתוכו הבדלים: כמו שיש הבדל בין אור וחושך כך יש הבדל בין ישראל והעמים.
הקב"ה מנהיג את העולם באמצעות עם סגולה שאתו נכרתה ברית: התחיבות הדדית. לכן עם הסגולה קבל תורה ומתוכו קמו נביאים שמסרו את דבר ד' לעולם כולו.
ההבדלה מציינת גם מקום מסויים שרק שם מבטא בורא עולם את הקשר הממשי ביותר שלו עם העולם - זהו מקום המקדש שנמצא בתוך ארץ קדושה - ארץ ישראל.
בשעה שישראל נוהגים על פי התורה, יושבים על אדמתם ועובדים את אלוקיהם, מגיע המצב לתיקונו ונוצר חיבור מלא בין העולם ובוראו, זוהי השראת השכינה במקדש.
למעשה צריכים ישראל להתגורר כולם בארצם, לקיים את התורה, ובתוך כך לבנות את בית המקדש ולקיים את כל עבודתו - אז יזכה העולם לגאולה, שפרושה בתחום החומרי שלום ושלווה שמחברת את כל ישראל זה לזה ואליהם את כל יושבי תבל.
מתוך כך כך הם זוכים לשיא הרוחני: השראת שכינה במקום המקדש - קרבת אלוקים שעוברת מהם אל כל יושבי תבל.

הזמן שעבר מבריאת העולם ועד ימינו הוא התאריך העברי: התשע = 5770. לפני שיעבוד מצרים לא היה עם ישראל היתה רק משפחת יעקב.

כתבות נוספות