שאל את הרב

איך לעודד את בעלי ולחזק אותו

הרב דני ארגמן הרב דני ארגמן 26/05/13 09:55 יז בסיון התשעג

שאלה

שלום רב,

אקדים ואומר שבעלי הוא בחור מאוד מאוד מוכשר, הוא עוסק בתחום חשוב מאוד מאוד (שעיקרו בחינוך בני נוער והקניית ערכים) הואלא רק איש חינוך מצויין, הוא גם מנהל טוב מאוד ואיש אדמנסטרציה מעולה.

ועכשיו, אחרי שהחמאתי לו בלי סוף - לאחרונה הוא עובר תקופה מאוד מאוד קשה בעבודה. אני מבינה את הצורך שיש לו בזה שיעריכו אותו בעבודה, אבל לפעמים אני לא מבינה למה כל אושרו תלוי בזה. יש קיצוצים בעבודה ומורידים לו חלק מהשכר, זה מאוד מתסכל אותו מכיוון שזה מבחינתו מדד להערכה מצד הממונים עליו (ובמדק) בנוסף, בלי קשר לשכר, יש המון בעיות אחרות של הצטברות עבודה משעממת, מנצלים את יכולותיו לעשות דברים שהוא טוב בהם אך אינו מעוניין, ובכלל - הוא מאוד לא מרוצה.

ניסיתי ממש הכל. ניסיתי להגיד לו כמה הוא מוכשר ומוצלח, ניסיתי להסביר לו שהקיצוצים זה לא קשור אליו, ניסיתי אפילו לשתוק. אפילו פעם אחת ממש "שטפתי" אותו, חשבתי שזה ינער אותו ועשיתי לו שיחה רצינית על כך שהוא צריך להחזיר לעצמו את השליטה בחיים כי ככה המצב לא יכול להמשך.

קשה לי מאוד כי הוא מגיע הבייתה מדוכא ועצבני. הוא כל הזמן מעשן, מהרגע שהוא מגיע הוא אוכל ומייד הולך לישון. אני לא יכולה לראות אותו בדיכאון הזה והוא בחור צעיר ויכול עוד להחליף עבודה בלי בעיות כל מקום עבודה ישמח לקבל אותו.

מה עוד אני יכולה לעשות??? המצב בבית לא יכול להמשך ככה....

תשובה

ב"ה,

שלום וברכה,

חשוב שתהיי הצד היציב והרגוע בבית,

אם תסחפי לעצבות שלו מי יקים אותו?

תשאלי אותו במה את יכולה לעזור לו?

ואיך הוא רוצה שתגיבי? אולי התגובות שלך מקשות עליו?

אולי הוא רוצה לקבל לגיטמיות להכשל?

בברכה,

דני ארגמן

כתבות נוספות